evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Inte mycket aktivitet...

Publicerad 2018-04-16 19:58:00 i Allmänt,

 
 
 
 
 
Ja, här har det inte hänt mycket skrivbart över helgen. Jag försöker kurera mig med så lite aktivitet som möjligt. Jag bestämde att bara vara hemma och ta det lugnt. Nåväl, det kan jag inte men jag var hemma i alla fall fast jag hade massor av saker jag borde göra. Nu var det ju jättefint vårväder i Lördags men eftersom jag äter penicillin så ska man ju inte vara i solen. Svårt när det äntligen är fint väder. Började rensa inomhus, bla i skafferiet. Slängde en hel sopsäck med gammalt skit och mat som gått ut. Var ute en stund och krattade löv och Malte spelade musik. Han har köpt en sån jättesöt "Emil-myssa". Jag satt en pyttestund i solen.
 
I söndags tog vi en tur till en kille i Kumla som sålde LP-skivor på retro marknaden vi var på förra helgen. Han hade lite skivor hemma som han kunde sälja till Malte. Det blev två st Ebba Grön och en Imperiet och en klassisk drickaback att ha skivorna i. Malte är nu ute efter KSMB och Grisen Skriker. Killen hade KSMB men tyvärr inga dubbletter då han själv var en storsamlare. Han förvarade alla sina LP-skivor i en stor Kallax hylla. Perfekt för LP-skivor.
 
 
Vi hann med en sväng till farmor, handlade och kollade på syrrans lägenhet nu när hon fått iordning.
Hon kom och tvättade bilen hos oss också. Ja, sen var den dagen gjord. Fattar inte vart helgerna tar vägen.
 
 
Nu är ju inte jag någon matbloggare direkt men när jag lägger ut bilder på mat får jag ofta frågor på recept så jag lägger till dom nu direkt ifall någon vill testa. Alltid kul med något nytt.
Testade ett nytt recept på Thaikyckling med kokosnudlar i Fredags. Jättegott och enkelt. Mycket smart sätt att tillaga kycklingen på för att få god smak.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Delar även mitt favoritrecept på Gulasch soppa från min urgamla kokbok. Gjorde den igår.
 
 
 
 
I Lördags blev det Hjort stek men det blev ingen bild på den. Steker steken runt om och kryddar med salt och peppar. Sen får den stå i ugnen på låg värme typ 100-120 grader tills den når en innertemperatur på 62-65 grader. Sen får den vila i 20-30 minuter innan den skivas upp. Supermört och gott kött. Och, Nej det är inte våra Hjortar som bor runt husknuten.
Tar alltid med mig matlådor till farmor med lite mat, hon blir så glad när hon får stek.
På tal om hjortar så älskar jag ju att odla saker men tänkte skita i det i år eftersom hjortarna äter upp allt eller trampar sönder det. Men nu såg jag detta nät på Ica, blev lite odlingssugen ändå. Jag kanske bara behöver nät. 
(null)

 
 
 
Den här var så passande på mina barn. Dom samlade alltid på pinnar och hade som lasersvärd. Underbart hur man alltid ser bra pinnar fortfarande.
 
 
(null)

 
 


 
Det har ju varit stor turbulens i Svenska Akademin förra veckan. Något jag inte bryr mig nämnvärt åt men älskar ändå hur Leif GW Persson utrycker sig om Akademin och den nye ständiga sekreteraren. " Han har ryggrad som ett ostron" och vuxendagis. GW är min idol.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela