evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kalas-förberedelser

Publicerad 2018-04-28 19:56:00 i Allmänt,

 
I morgon fyller min älskade Malte 17 år.
Tänk att min minsta bebis är 17 år...jag kan för mitt liv inte förstå det.
Samma godhjärtade, härliga, roliga, kreativa och kärleksfulla kille som alltid.
Så vacker både på insidan och utsidan.
 
 
 
 

Vi har förberett för kalas hela dagen...bakat, handlat och dekorerat.
 
 
Detta är lika roligt varje år.....jag blir aldrig vuxen.
 
 
De försvinner ju i mängden av ballonger sen men man vet att dom är där.
 

Vi har köpt en tårta och så har jag bakat en marängtårta och lite annat, sen är det mesta köpt. Mickes mamma bakar bullar.
 
 
 

Vi tänkte grilla hamburgare också...om vädret tillåter.
Vi ställde ut de nya möblerna jag köpte till Micke i födelsedagspresent idag. När de kom var några delar skavda på färg och en del beslag var rostiga. Jag reklamerade dessa delar och fick beställa nya. Häromdagen kom ett helt nytt set....så nu har vi två bord och åtta stolar, de behöver bara fixas till lite. Mycket bra service av Vida XL.
 
 
 
I går var vi på kalas hos min syster som fyllde år. Hon bjöd på tapas och bubbel.
 
 
 

Den här fina stora vinflaskan fick hon av sin väninna Ann.

De här roliga glasunderläggen fick hon av mig för några år sen....älskar dom.

Noah och jag pratade lite tatueringar och dess mening igen. En liknande som denna vill han gärna göra när han åker till USA .
 
Vackert och så passande och meningsfullt.
 
Som jag trodde om Tim Berglings bortgång så var det självvalt. Det är inte mycket som berör mig längre, men ungdomar med psykisk ohälsa ligger mig varmt om hjärtat. Naturligt såklart.
Det är så oerhört sorgligt att unga människor ska behöva må så dåligt pga pressen från omgivningen. Hans föräldrar hade skrivit en så oerhört vacker text till media. Ni har säkert redan läst den men vill ändå dela den här eftersom den berör mig i märg och ben.
 
 
 
 
 
Min fina granne Katarina hade lagt detta i min brevlåda i Fredags, så himla gulligt. Roligare än räkningar. Hon ville att vi ska boka in en middagsträff hos dom.
 
 
 

Avslutar med ett roligt inlägg från DN. Alla är ju så lättkränkta nuförtiden...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela