evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kämpar på och lite tips

Publicerad 2018-04-09 20:24:33 i Allmänt,

 
(null)

God morgon! Detta fina meddelande fick jag av min vän Joleen i Syd Afrika i  morse. Det boostade mig inför dagens läkarbesök. Man måste alltid kämpa och peppa sig själv inför varje nytt besök med nya läkare. Så jäkla jobbigt att börja om och berätta allt trots det finns journaler.
Jag och  ungdom U åkte till röntgen innan läkarbesöket. Då det är drop in trots man har remiss vet man inte hur lång tid det tar. Vi fick åka därifrån efter en timme för att hinna till nästa avdelning. Ingen röntgen för mig med andra ord.
Läkarbesöket med den vikarierande underläkaren på Unga Vuxna var däremot en positiv upplevelse. En mycket gullig, empatisk ung läkare. Vi pratade i en timme och ungdom U fick ny dosering på sin medicin och blev sjukskriven resten av terminen. Så skönt för U att släppa stressen som skolan orsakat. Studier går ju alltid att ta igen senare om man vill. Jag har meddelat skolan att U inte kommer tillbaka och att nya sjukskrivnings papper kommer. Supergulliga kuratorn på skolan ringde upp direkt. Man blir så rörd och glad över dessa fina människor vi kommit i kontakt med trots tråkiga omständigheter. Dessa är vi så oerhört tacksamma för både jag och U. De stöttar och  bryr sig och det värmer så mycket.
Jag gör ett nytt försök med röntgen i morgon bitti när jag inte har en annan tid att passa. Förutom mitt jobb då, men det får jag jobba in senare. Tur vi har flex.
 
 
 
I Söndags åkte Malte och jag på en retromarknad i Örebro. Han ville leta LP-skivor.
(null)
 
Otroligt vacker lokal i Kulturhuset.
(null)
 
Malte hittade skivor och fick kontakt med en säljare som hade de skivor han letar efter hemma. Så vi ska dit och kolla någon dag.
(null)
 
Hittad en skiva som en av mina Gudsöner tydligen gjort utan min vetskap. :)
(null)
 
I Lördags var mina killar på bio med en kompis till mig och hans son. Han hade med kryddor vi beställt från sonens basketlag. Glatt överraskad måste jag säga. Fina kryddor i stora burkar.


 
(null)
 
(null)
 
Såg ett inlägg om den här boken. Kan vara intressant om man lider av stress/ångest.
 
(null)
 
(null)

Mina uteblommor har överlevt trots många minusgrader i en vecka
Har ju städat undan alla Påsksaker så då blev det så tomt i ljuslyktan på trappen. Hittade lite stenar och hjärtan att pynta med så länge tills jag hittar något roligare.
(null)
 
(null)
 
(null)
 

Såg en annons på någon som sålde en sån här vinhylla. Lite kul om man har en festlada, loge eller bar av något slag. Det har ju inte vi men ett kul tips till er som har kanske. Enkel att göra av pall.
 
(null)
 
Jag som är känslig för vissa lukter gillar att spraya doft i rummen om det luktar något som kattbajs, rök eller bara instängt. Självklart vädrar jag helst och gör naturligtvis rent men toppar med lite fräsch lukt eftersom jag inte får använda rökelse. Doftljus är jag lite försiktig med, gillar inte många lukter.
Dessa sprayer gillar jag doften på.
Denna köpte jag på ett sk ljusparty jag var på. Det är verkligen inte min grej och jag avskydde alla lukter på de svindyra ljusen, men hittade denna mycket diskreta spray. Herregud, varför köpa svindyra ljus när det finns så mycket billiga och bra ljus i affärerna. Man eldar ju ändå upp dom. Det sa jag även på detta party och fick lite underliga blickar...jag sa att jag kom bara för fikat och det var sant. Ville gärna komma till min fina kollega och fika. He,he...nu handlade jag ju ändå något som jag ville ha och sponsrade henne. Hade jag inte gillat något hade jag definitivt inte tvångshandlat.
 
Har även köpt denna på vanliga mataffären som jag gillar lukten på. Luktar nytvättat.
 
Det var allt för denna gång. Kan avsluta med ett tips om ni har husdjur och inte får i dom tabletter. Vi har två katter som måste avmaskas då och då. Det är omöjligt att få i dom tabletter även om man maler dom, blandar i smör och kletar på tassen. Detta är en kräm färdig-doserat i en spruta som man ger tre ggr. Mycket enklare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela