evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Nostalgi

Publicerad 2018-04-20 06:07:27 i Allmänt,

 
Men jösses vilken nostalgi. Hittade dessa i en burk på Lidl. De fanns att köpa när jag var liten. Skum i kex, som en sandwich. Jag tror Göteborgs kex gjorde sådana. De fanns inplastade och kunde köpas styckvis i kiosken.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 Ytterligare nostalgi blev det när jag tittade på programmet Hälsningar från 1975. Vilket kul tv program. En kändis får tillsammans med sin familj uppleva det året som var när dom var 12 år över en helg. I går var det Mikki Dee med familj. De fick bo i ett hus inrett som 1975 med alla saker och kläder som fanns då, göra saker tillsammans då och laga mat som hörde till 70-talet. Dom hade en sån där låda med receptkort alla hade.
Se programmet om ni har möjlighet, så mycket roliga saker som man minns sen barndomen.
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 
 
 
 
Jag läste detta på vår Workplace på jobbet (Vår egna Facebook plattform på Securitas)
Tyckte det var roligt och kollade upp det på Twitter. Det stämde...riktigt roligt.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 
Kul att mina vårblommor som jag planterade ut i Påskas då det fortfarande var dubbelsiffriga minusgrader har klarat sig och nu är så fina.
(null)
 
(null)
 
Rabarbern är på gång.
(null)
 
Och gräsmattan och det börjar äntligen knoppas på träd och buskar. Gud så segt det varit i år.
(null)

I går kunde jag äntligen hänga ut lite tvätt.
(null)
 
Malte vill ju sätta upp ett till akvarium i sitt rum, då blev det lite dåligt med plats för annat. Vi hämtade min mormors gamla slagbord i garaget. Det behöver målas men vi provade bara om det skulle passa. Kul när gamla saker kommer till användning igen.
  (null)

Ungdom U:s sjukintyg kom äntligen i går efter att jag fått ringt och frågat var dom var. Så nu kan U släppa den stressen som skolan innebar och gå vidare med det som U vill och blir lycklig av. Skolan var inte en plats för lycka. U hamnade verkligen i fel klass och på fel skola, jag tror U hade mått så mycket bättre av att gå på Karro där alla elever kan vara unika och som dom vill. Lätt att vara efterklok men det är sanningen. Inget ont om skolan men den passade inte för U. Lärarna och kuratorn har ju varit helt fantastiska så där finns inget att klaga på
Studierna kan man ju återuppta senare, det viktigaste är ju att må bra.
 
 
Best cure for the body is a quiet mind.
 
 
 
(null)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Eric

Publicerad 2023-01-30 15:11:08

SKUM-Kex, Också kallad "Baddare" fråm Göteborgs Kex.

Sista gången de såldes (I Kungälv)
SE
https://www.gp.se/nyheter/storg%C3%B6teborg/baddaren-s%C3%A4ljs-f%C3%B6r-sista-g%C3%A5ngen-igen-1.74289447

Tråkigt men Sant.
Jag skall i alla fall försöka hitta de du hadde i inlägget på Lidl.

Tack för tipset.
(Det var säkert 30-40 år sedan jag åt en senast. I salig åminelse:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela