evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Plantor

Publicerad 2018-04-26 18:56:32 i Allmänt,

 
Jag behöver nog inte köpa några plantor eller frön i år. Har redan fått 4 plantor av två olika kollegor.
 
Två paprika...
 
 
...Och en tomat och en chili.
 
 
Jättekul att få plantor. Jag ska köpa några ört /krydd-plantor lite längre fram när man är säker på att frostnätterna är över. Behöver fler pelargoner då flera inte klarade vintern i garaget. Sen blir det väl lite sallad. Jag tänker inte överdriva i år eftersom det mesta äts upp av hjortarna eller bladlöss. 
 
 På tal om plantor.
 Malte har ju ställt upp ytterligare ett akvarium och inrett det så fint. Han har köpt massor av fina växter. Vattnet är fortfarande lite färgat av trädgrenen och fiskarna har inte flyttat in ännu. Han fyller år på Söndag och har bla önskat sig presentkort på akvariekällaren så han kan köpa fiskar. Härligt med ett sånt brinnande intresse.
 
 
 
Kul med denna flytande växt.
 

Så här ser det andra akvariet ut.

I morgon fyller min syster år så vi ska till henne och fira. På Söndag fyller min Malte "snarton" (snart 18) Han fyller alltså 17. I Måndags fyllde min bror så vi ska till honom på Tisdag den 1 Maj och fira och den 2 Maj fyller min bästis Collan år så då ska vi dit.  Många kalas blir det närmsta dagarna men det är ju trevligt att kalasa lite.
Och idag fyller min andra bästis Victoria år. Henne kan jag bara fira via text meddelande eftersom hon bor i USA. Ska försöka få till Skype någon dag. Förra året däremot var hon i Sverige över sin 50 års dag så då firade vi rejält.

(null)


Har börjat fixa lite till Maltes kalas och slagit in några paket. Det finns fler att slå in men man orkar ju inte ta allt på en gång, fruktansvärt tråkigt att slå in paket.'
 
 
 
 
 
 
Katt i fruktskål.
 
 
 
 
(null)
 
(null)
 
 
 
Ibland betyder att hantera en konflikt att lämna den. Att stänga dörren till relationen.
 
Något jag inte tolererar är människor som har så mycket bitterhet ,avundsjuka, ytlighet, långsinthet och falskhet i sig att det förtär relationer. Dessa har jag stängt dörren till. Tråkigt men nödvändigt. Påminns ständigt om detta eftersom bitterheten så tydligt visar sig fortfarande hos denna person som jag tyvärr fortfarande har i min absoluta närvaro. Inte av fri vilja såklart.
 
 
När jag ändå gnäller lite så kan jag ju dela med mig av en sak som irriterar mig.
 
Det är när folk inte kan stava eller behärskar särskrivning. Det har jag skrivit om tidigare.
I mitt arbete är jag oerhört noggrann att skriva korrekt och korrekturläser alltid innan jag skickar iväg något. Jag håller dessutom alltid en trevlig ton i mailen eftersom man lätt kan uppfatta mail som otrevliga.
Privat är jag däremot slarvig när jag skriver och läser inte alltid vad jag skrivit. Men stava det kan jag.
Dessutom irriterar jag mig på massa nya morderna ord och förkortningar som; inspo, admin, kreatör, influencer och annat skit. 
Och när folk lägger in annonser och skriver; "Admin får ta bort om det inte är ok". Va fan, det gör dom väl ändå om det inte är ok. Det behöver du väl inte skriva. Ser man jätteofta.
Sjukt irriterande.
 
Irriterar mig även på lathet och bekvämlighet. Som folk som ska vara så jäkla hurtiga också är dom som parkerar bilen så nära som möjligt. Otroligt fånigt, ser det varje dag.
 
Så där ja....då har jag gnällt klart för idag.
 
 
 
 
 
 
(null)
 
 Kan avsluta med en liten rolig detalj om min numer uppätna kur av penicillin.
 
 
 
Läste bipacksedeln och insåg att min läkare säkrat upp fler områden än just lungor och luftvägar.
 
:)
 
Jag mår faktiskt mycket bättre efter kuren och andas mycket lättare nu. Otroligt befriande.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela