evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Provsvar

Publicerad 2018-04-13 13:38:31 i Allmänt,

 
 
 
(null)
 
Jag gjorde lung röntgen i Tisdags och igår ringde min läkare. Han hade provsvar från både röntgen och proverna.
Röntgen såg bra ut men jag hade förhöjda värden av vita blodkroppar vilket betyder att jag har en bakteriell infektion så jag har fått antibiotika som jag ska äta i 9 dagar. Hoppas det ska göra susen så jag blir lite bättre, har det väldigt jobbigt med andning och hosta. Skönt ändå att det var något annat än bara astma.
Pef-värdena är fortfarande dåliga trots ändring i doseringen av medicin. Läkaren trodde att de kommer bli bättre bara infektionen förvinner. 

(null)

 
 
Övergångsstället i allén i Esplunda.
(null)
 
 
 
 
 
 
I går hade vi bokklubb för Esteter och föräldrar på Karolinska gymnasiet. Malte och jag hade läst Jason Diakités bok En droppe midnatt. Den var väldigt läsvärd. 
Först spelade och sjöng några Esteter sen delades vi in i grupper för att prata om böckerna. Alla hade läst olika men förälder och ungdom hade läst samma. Det bjöds på fika under diskussionerna. En himla trevlig kväll med massor av härliga undgdomar och föräldrar. En energi boozt. Förstår varför Malte trivs så bra.
De lottade även ut några böcker. Kul initiativ av skolan och stor eloge till Svenska lärarana och eleverna.
 
 
 
 
(null)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela