evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kulturell helg

Publicerad 2018-08-06 09:05:02 i Allmänt,

 
I Fredags fyllde min farmor 92 år. Vi åkte dit efter jobbet och firade med tårta, bubbel, blommor och presenter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hur söt?
 
Lördag kvällen spenderade jag hos Noah hos Collan medans Malte jobbade och var på Restaurang med kompisarna. Vi väntade på att hämta Gabriella från tåget. Min kompis dotter från USA. Hon pluggar i sommar i Uppsala och kom direkt från Pridefestivalen i Stockholm. Vi skulle ju även hämta Malte, så då passade vi på att mysa lite hos Collan.
Hon hade gjort en jättegod taco paj.
 
 
Hon hade gjort en så fin ljusbricka med souvenirer från Gotland.
 
Det blev lite sen kvällsmys hemma med Gabriella och grabbarna också.
 
 
 
 
Jag kan bjuda på två fina bilder på pride drinkar nu i pridetider,
den ena är från Bravo Smoothies och den andra Victoria Prosecco.
 
Gabbans fina pride naglar.
 
Söndagen blev en fullspäckad dag med många utflykter.
Malte jobbade på slottet så vi bestämde att åka dit på en guidad tur.
På Lördagen jobbade Malte på Biologiska museet på Karro.
 
 
 
 
 
Söndagens utflykter
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gustav Vasa
 
 
Drottning Margaretha Leijonhufvud
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Malte var i barnens torn.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen blev det en fika på Hälls
 
 
 
 
 
 
 
Sen åkte vi till Pålsboda för att gå på ett VW museum. Synd bara att Malte jobbade, det är ju han i familjen som älskar VW bubblor och bussar.
Det ska visst stänga snart och det var sjukt mycket folk. Vi var jätte förvånade eftersom vi aldrig ens hört talas om detta ställe innan.
Där mötte vi upp Gabriellas Mormor och Morbror.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Exakt en sån här bilbarnstol hade jag. Störtsäker.
 
 
Kalle Ankas bil?
 
Blev en pizza i Pålsboda innan nästa stopp som var Kvarntorpshögen.
 
 
 
Ungdomarna tog trappan på 427 steg upp.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kumlas Hollywood skylt. Johansson.
 
 
 
Konstig konst, allt var inte vackert.
 
 
 
Kullen är extrem varm på vissa ställen eftersom den är en askhög av alunskiffer.
 
 
 
 
Det blev en glass på toppen sen avslutade vi dagen med att hämta Malte, lämna Gabban och äta sushi.
En heldag i kulturens tecken.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela