evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Ommöblering

Publicerad 2018-08-13 09:12:12 i Allmänt,

 
Malte har verkligen ett bra sommarjobb. Han lär sig massor om kungar och historia och får jobba i detta härliga slott. Denna bild är tagen vid midnatt i Lördags.
Malte fick hänga med på en spökvandring där guiden berättade om händelser och sägner samt att de fick gå på ställen som vanliga rundturen inte besöker.
En tjej hade svimmat i tortyrkammaren, troligtvis pga all andlig energi. Malte kände också av det efteråt, han hade ett tryck över bröstet.
 
 
 
Nu kör han sista veckan på sommarjobbet på slottet och på Torsdag kommer Kungen och Drottningen till slottet. De riktiga.
 
Lördag förmiddag spenderade jag hos farmor. Vi löste melodikrysset och handlade.
 
Sen kom Collan och Jacob till Rikaby för att gå på loppisen. Dom shoppade som tusan. Jäkla bra loppis.Jag köpte inget denna gång, men måste nog dit med Malte på Onsdag. Hann med en fika hos oss också.
 
 
 
 
I går möblerade jag om i hallen på övervåningen för att få in Maltes trumset. Glömde förebilden men så här blev det.
Gulligt med Maltes namn på dörren. Tar man bort dom blir det märken av tapen så de går sitta kvar.
 
 
 
Klädställningen i mellanrummet mellan vårt sovrum och hallen fixade jag tidigare.
 
Fixade även en ram till senaste Lisebergs bilden till lilla toan på övervåningen. Börjar bli fullt på väggarna. Kul att man har lite roligt att titta på när man sitter där.
 
 
 
 
 
Har letat rottingstolar, vill ju ha två till likadana. Som de fyra jag köpte på loppisen för 200.-
 
Har bestämt för mig att jag sett dessa på jysk eller ikea men nu finns dom inte. Hittade endast dessa svindyra.
Får leta på blocket eller dylikt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela