evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Paprika och politik

Publicerad 2018-08-31 11:48:50 i Allmänt,

 
 
Det märks tydligt att det är höst nu. Regning och rått ute.
Det skördas i växthuset. Paprikorna är riktigt fina och goda.
 
(null)
 
 
Pelargonbladen börjar få höstfärger
 
Lite höstblomster inne
 
Micke var i Frankrike med jobbet förra veckan och hade med sig några fina viner och tvålar
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 
 
Snart dags för val och jag har nog bestämt mig hur jag ska rösta. Det handlar om vad detta parti står i frågan om sjukvård och psykisk ohälsa. Något som ligger mig nära och som jag själv fått erfara inom familjen och i min absoluta närhet.
Dessutom finns två bekanta på krysslistan lokalt. Några jag har stort förtroende för och brinner för det dom gör.
Jag har skrivit tidigare hur trött jag är på politik och allt tjat och bråk och hemlighetsmakeri.
Jag ska rösta på Centern, det gjorde jag sist med. Det mest på grund av detta.
 
 
 
 
 
 
Och jag har inte sagt sista ordet om vår egen situation än, den med ungdom U. Den resan är definitivt inte över utan vi håller huvudet ovanför vattenytan fortfarande. Ingen vård, utredning eller rehabilitering har påbörjats ännu efter ett år. Det är bara plåster på med medicin tills vidare. Så lång tid tar det för ungdomar att få hjälp i Örebro län. Efter ett år har vi inte kommit framåt alls utan bara plåster på och vänta och härda ut. Slösa på dyrbar tid som gör att man mår ännu sämre.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag kan göra lite reklam för ett nytt parti som är på väg in där min granne är väldigt aktiv. Inget jag ska rösta på men kul med lite nytt blod.
 
 (null)
 
(null)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela