evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

2:a Advent

Publicerad 2018-12-09 17:32:58 i Allmänt,

Jag har hunnit med att få upp lite mer pynt i helgen.
Hann även åka över till min bästis med en adventspresent. En kakburk (som hon egentligen skulle få i julklapp, men jag var dum nog att lägga ut på bloggen och hon skulle åka och köpa en likadan) Samt en gran med rot att sätta i vas.
(null)
 
 
(null)
 
Jag har fått in alla mina granar med rot nu. Inser dock att jag saknar en pytteliten att ha på vardagsrumsbordet. Men jag får lösa det, behöver ändå lite mer granris.
(null)
 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)

(null)
 
(null)
 
Två tomtar jag älskar. Nils och Nisse. Nils har jag fått av min Gudson Nils och Nisse heter Nisse för det står på hans säck på ryggen. Han är en Dansk design som vi köpt i grannens gårdsbutik för många år sen för en billig penning. Har nu sett att dom säljer dessa svindyrt i fina inredningsbutiker.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Ett par tomtar till.
(null)

(null)

Lite skyltar har kommit upp...
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Katterna har fått lite pyntat vid matplatsen
(null)

(null)

En mycket fin jul-kula jag fått av en vän för många många år sen.
(null)

Den här bonaden är det enda julpynt jag har från mitt barndomshem. Jag tycker om den.
(null)

(null)

Och granen på trappen har fått belysning...
(null)
 
(null)
 
Kransen på dörren har fått en enkel dekoration...
(null)
 
(null)
 
Malte och jag har haft adventsfika hos min farmor och julhandlat till henne.
(null)
 
(null)
 
 
I Lördags köpte vi med sushi hem....
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Hittade ett par nya adventskalendrar...
(null)
 
 
Ja, sen har jag äntligen kommit till skott och bakat Noahs tränings-mellis-muffins
Löjligt nyttiga.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 
Det här tyckte jag var ett bra tips i förkylningstider...
(null)
 
Åh, älskade Cat in the hat som jag lärde känna som Au pair i USA. Han har bra visdomsord han. Jag var utklädd till honom på en trettio års fest för herrejösses massa år sen och i år var syrran utklädd till honom på Halloween.
 
(null)
 Måste vara mer än 20 år sen, för hon som fyllde 30 är över 50 år nu. Hon i röda byxor.
Jag hade t.o.m cat in the hat böcker med mig för jag förstod att ingen visste vem han var i Sverige.
(null)

(null)

(null)
 
(null)
 
 
WORD!!!
(null)
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela