evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Julen

Publicerad 2018-12-26 11:15:20 i Allmänt,

 

 

Jag tog ett par dagar ledigt innan Jul eftersom jag tycker att Julen är myset innan. Efter Julafton är Julen slut för mig. Granen barrar och jag vill kasta ut alla julsaker.

Viktigaste är att matcha kaffemuggen med julgransdekorationerna.

 
 
(null)
 
Renljusstaken som jag fick av Collan blev så fin på rumsbordet.
(null)
 
Fick ett jättefint paket av min kollega Minna innan jag gick på ledighet.
Paketet, kortet och innehället var alla så fina.
(null)
 
 
 
 
Hann med att följa med Noah på ett möte samt julhandla det sista.
(null)
 
Malte gjorde sig fin sista skoldagen och hade Sectret Santa kalas med kompisarna.
Vi använde dett hår-kit.
 
(null)
 
(null)
 
Han kom hem med bl.a flingor från Israel som tjejerna köpt med på sin höstlovsresa.
 
 
 
Han fick dessutom Amerikanska flingor som jag köpt. Froot loops som jag köpt på Tasty America. En hemsida som säljer Amerikanska godsaker.
 
 
 
(null)

 
Har även ramat in en bit av julklappspappret med Elf. Inte snyggt men lite juligt tacky och kul.
 
 
(null)
 
 
 
Hittade fina girlanger med polkagris käppar som matchar mina placeringskorthållare.
(null)
 
 
Och herrejösses med massa glasögon och diadem som jag slog in i paket och alla fick ett varsitt set till julklappspelet dan innan Julafton.Man måste vara lite rolig när man spelar spel.
(null)
 
Barnens Farmor och Farfar kom med julklappar ett par dagar innan Jul.
 
(null)
 
(null)
 
Mina julstrumpor är påfyllda.
(null)
 
(null)
 
Mitt i julstöket får jag för mig att dra ut allt ur skafferiet och rensa. Jag slände två papperspåsar fulla med gammalt skit.
(null)
 
Juldukningen gick i lite lantlig stil ned enris, granris,grenar ,kottar och polkagrisar.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 
 
 
(null)
 
Grannarna kom och sjöng julsånger vid dörren. Så himla mysigt och vackert. Tyvärr kan jag inte lägga upp videosnuttar från mobilen här.Finns dock på min Facebook sida.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 
Sen blev det julklappsspelet, det var jätteroligt. Jag tycker verkligen dan innan julafton är den mysigaste.
Eggnog, julklappsspel , brädspel och sjungande grannar vid dörren. Mys på högsta nivå.
(null)
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Jag fick så fina amaryllis och en kvist järnek i av Lisa. Riktigt juligt. Förknippar järnek med Amerikanska dekorationer, brukar vara röda bär på också.
(null)
 
(null)
 
 
 
Eggnog i mina älskade muggar från ett päron till farsa filmen.
 
 
 
 
Eggnog dracks enligt tradition i samband med filmvisningen.
 
Blev eggnog även på julafton.
 
Julaftons förmiddag åkte mamma, jag och grabbarna ner till min farmor med julklappar och ris ala malta.
 
(null)
 
(null)
 
Hon ville absolut inte komma med hem. Jag har ändå förberett henne en månad.
Igår åkte Malte och jag ner med en jultallrik även om hon har julmat.
 
Jag fick nostalgi kulor av mamma.Gröna kulor.  Sådana hade alltid Mormor runt jul. Jag älskar dom. Det är fest för mig.
(null)
 
(null)
 
Vi körde julbord light verson. Ser mycket ut ändå men vi har verkligen dragit ner på massa mat.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Malte gick och köpte tidningen och in kom tomten som var snarlik honom.
Julklappsöppning är ju så klart höjdpunkten.
(null)
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Noah och Malte hade köpt en varsin rolig grej till varann.
(null)
 
(null)
 
Sen skypade vid med Edvin på Julafton som också är had födelsedag. 27 år blev han och skulle fira med camping med flickvännen Lydia i bergen runt LA.
Syrrans son som bor i LA.
(null)
 
(null)
 
Kul nog var det Elf på tv:n och jag hade nya matchande tofflor.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Malte hade ramat in porträttet han ritat av min pappa Kent. Så fint och väldigt likt den teckningsstil min pappa själv hade,
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Avslutar med en fin bild från Luciafiande i stallet för många år sen.
 
(null)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela