evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kaputt

Publicerad 2018-12-05 16:02:07 i Allmänt,

Jag ska väl egentligen inte gnälla för det finns ju alltid dom som har det värre.
Jag är dock rätt medveten om att jag är väldigt nära den berömda väggen. Kanske inte lika vacker som denna vägg men man kan ju hoppas.
(null)
 
Allt stångandes med psykiatrin och sjukvården det senaste året har satt sina spår. När man inte själv är frisk heller gör det ju att orken blir sämre. All energi har gått åt till mitt arbete och detta kämpande med min älskade ungdom och sjukvården. Min egen sjukdom har kommit sist och det visar sig nu. Jag kan knappt andas när jag rör på mig eller pratar. Hostar och kämpar med andningen vilket gör mig så oändligt trött.  När man har viktigare saker att bry sig om kommer jag själv tyvärr sist. Det är dumt och det vet jag.
Alla måsten och krav känns så otroligt stora och jobbiga, jag orkar inte planera eller ha massa inplanerat för det gör mig sjukt stressad. Kan bara ta en dag i taget. Det är all planering jag orkar med.
Tempot på jobbet har varit enormt i November så jag är helt slut när jag kommer hem sen har jag ju min farmor att ta hand om också. Vilket jag vill men det är ändå ett måste.
Så nu är jag klar med mig.
(null)

 
Över till något helt annat. Edward Bloms glögg.
Jag köpte ju hans alkoholfria.Han är ju så himla mysig och rolig.
 
 
(null)
 
(null)
 
Nu såg jag på Instagram att han kommit ut med en med alkohol. Med rom. Den måste jag köpa. Annars har jag inga problem med alkoholfri glögg, tycker nästa den är bättre än vinglögg. Men med rom i är ju gott.
(null)
 
 
(null)
 
Idag åker mitt juliga mobilskal på. Som jag längtat!
(null)

Var med Noah till tandläkaren i Måndags. Medans jag väntade på honom läste jag en tidning som hade detta bra mellis receptet för dom som tränar. Innehåller mycket kalorier och proteiner. Ska baka dessa till Noah som trycker i sig kalorier.
 
(null)
 
Har beställt havreprotein på gymgrossisten
(null)
 
Fiberhusk, det har jag inte hittat vare sig på Coop eller vår lilla Ica butik. Var fasen finns det? Ska tydligen finnas på den glutenfria avdelningen.
(null)


Övriga ingredienser finns i vanliga mataffären. Och det mesta har jag redan hemma. Väntar bara på leverans och fiberhusk nu innan tillverkningen.
(null)
 
 
Såg även detta bra tips. Jag som älskar doften av eucalyptus blad och träd. Detta måste jag bara testa, bra för luftvägarna också säkert.
(null)
I morgon åker jag tåg till Norrköping för möte och Jullunch med kollegorna på kundtjänst i vår region (Nord).
 
Avslutar med ett par bilder på mina pojkar från Sci-Fi mässan i Stockholm för några år sen. Den 3 December 2011 tror jag det var.
 
 
 
 
(null)
 
 
 
  (null)


(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela