evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Spelkväll och födelsedagskalas

Publicerad 2018-12-31 10:01:09 i Allmänt,

(null)
 
Hej tomtegubbar.....Hejdå tomtegubbar....efter Annandag Jul är Julen slut.
Nu ska Julgrejer och gran ut, det är sen gammalt. Jul är bara Jul innan Jul för mig.
Hade kompisar här på Annandagen för lite vanlig mat och spel.
(null)

(null)
 
Förresten, vi har inte ätit mer julmat sen julafton. Juldagen blev det pizza hut. 
 
(null)
 
(null)
 
Och Annandagen köttfärssås och pasta.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Jätttekul med brädspel. Vi körde två olika. Smart ass och När då då.
Till efterrätt gjorde vi marängsviss.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 
Milo som älskar kartonger klämde sig i den här smala som han tyckte passade bra.
(null)
 
(null)
 
Måste dela ett inlägg min kusin gjorde på Instagram. Min bror Joacims bror Anders gick ju bort tidigare i år i Cancer och jag skrev ju då ett inlägg om kamratskapen när hela hans motorcykelgäng åkte kortege från klubben till begravningen och fyllde hela kyrkan. Nu har hans gravsten kommit på plats och kamraterna har ställt dit en lykta med en grävskopa i. (Hans jobb var just att köra grävskopa) Man blir så rörd av detta, så otroligt fint.
 
(null)
 
(null)
Inlägget från hans begravning heter: Kamratskap från den 28 Juli 2018
Länk nedan:

 
Måste också nämna någon mer som imponerar på mig. Jag är väldigt oimponerad av det mesta, närapå avtrubbad. Men författaren David Lagercrantz är jag sjukt imponerad av. Har även skrivit om det tidigare när han var med i Skavlan för länge sen, jag blev helt tagen av hans väsen och hur han reagerade på de andra gästernas berättelser. Vilken ortolig inlevelse och äkthet han har. Jag har även sett en dokumentär om hans författarliv och igår såg jag en intervju med honom på kanal 1. Jag blir alltid helt fast när han pratar och berättar så öppen och med sån inlevelse om sitt liv och deprression som följt honom och hans familj i generationer. En vacker själ. Ett väsen.
 
 
 
I Lördags fyllde min ena Gudson Nils 18 år.
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Han byggde ett litet barskåp med öl för att fira in sin 18 års dag.
(null)
 
Vi firade med pizza, fika, paket och vacker sång.
(null)
 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Så söta Nutcracker servetter. Jag fick med en ham att rama in till nästa Jul. Sjukt, jag vet.
 
(null)
 
Han var ju så här liten nyss.


(null)

(null)

Och kolla in hans mamma när hon var liten. Hur söt? Min bästis. 

(null)

I går kom Tomas över, han hade varit och fotat vid Rävgången för ett jobb. Han hjälpte Malte med sin kamera och lärde honom lite knep, Malte fick även låna hans sativ för att testa lite själv.
Detta gjordes i totalt mörker med ficklampa och tomtebloss. 
Eventuellt ska vi ut på sjön på Nyårsdagen och fota, beroende på vädret.
(null)
 
(null)
 
  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

 
 
 







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela