evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Esplunda i vinterskrud

Publicerad 2018-01-21 15:10:12 i Allmänt,

 
Oj vilket häftigt väder och ljus det var ute i dag. Jag tog mig en promenad ner till sjön och passade på att fotografera vintervädret. Dimma, sol, snö och härligt ljus i en blandning. Bilderna är tagna med min Iphone 6 och helt utan filter så tyvärr inga jättebra bilder men fint ändå.
 
 
Hjälmaren
 
 
 
 

Fina istappar på vårt hus också.
 
(null)

(null)


Jag ringde neurologavdelningen på sjukhuset min pappa ligger på idag och fick lite annan information än hans fru gav mig. Jag pratade med frun i går också och hon sa att han fått lunginflammation och var svag på höger sida. Den informationen fick jag inte av sjukhuset men jag frågade heller inte. De sa att man inte kunde fastställa någon stroke men man kan heller inte utesluta en infarkt på hjärnan. Han ska på magnetröntgen i morgon. Det dom mest påtalade var att han krampar och det tyder nog på något annat. Jag och min kompis C spekulerar lite och tror nog att det är något mer allvarligt som hjärntumör eller möjligtvis något på lungorna. Han har tidigare haft en tumör på lungan. Jag ska ringa i morgon och se om det finns mer information.
Den här bilden kom idag upp i mitt flöde på Facebook, 5 år sen tydligen.
 
 
 
Passade på att äntligen frosta av frysen i går nu när det äntligen är minusgrader ute. Bara att slänga ut alla matvaror på trappen medans man frostar av. Så skönt att se vad som finns i lådorna och få lite ordning.
 
Den här fina pepparkvarnen beställde jag från Delicard julklappen jag fick av min chef.
 
 
 
Mina fjädergranar jag fick av Lisa i julklapp får stå framme ett tag till. Inte så juliga och matchar ju lampan.
(null)

  (null)

(null)

 
*****************************************************************************************************************************
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela