evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Farfar

Publicerad 2018-01-14 21:12:00 i Allmänt,

 
Den här otroligt stilige mannen är min farfar Karl-Erik, min förebild. Idag  den 14/1 skulle han fyllt 97 år men han blev tyvärr bara 75 år. Han dog i sviterna av cancer. Världens mest godhjärtade och snällaste människa. Mina barn fick aldrig träffa honom men har fått varsitt namn från honom. Noah Erik och Karl Malte.
Jag har tänt min "tänker på er änglar" ljusstake som var min morfars och mormors med lilla ängeln på.

Och jag och farmor, hans fru har ätit semlor och pratat om honom.

Jag pratar med farfar ofta och är övertygad om att han är med mig tills vi ses igen.
 
 
Efter fikat hos farmor åkte jag och Noah till våra bästisar och tankade energi och skrattade.
Lilla Morris ville också vara med på bild.

Min minsta lilla son kommer hem idag efter en vecka i Sälen med sin flickvän och familj. Första gången på slalomskidor för lillprinsen.
 
 
 
Tips och idéer:

En Facebook vän hade varit på middag och ätit fisk med dessa ursöta citronfiskar som dekoration. Vilken utmärkt idé om man serverar fisk. Tack för tipset Åsa!

Och har man inget knivställ, kan man göra ett själv av gamla böcker och snöre.
 
Ett armband jag nog tänker beställa till den modigaste och starkaste jag vet.
 
  (null)

 
 

Nu full fart mot en ny vecka med nya utmaningar.
  (null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela