evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Ny vecka, nya möjligheter

Publicerad 2018-01-30 20:56:00 i Allmänt,

 
I  Söndags åkte jag och Malte till Ikea och köpte ett nytt lite mindre skrivbord till hans rum. Han vill göra om lite, tycker det är för trångt. Skrivbordet fick en ny plats, där han hade en svart byrå med tv på.
 
 
Det börjar arta sig men rummet är inte klart än. Svårmöblerat med snedtak och flera dörrar.
 
 
Tänkte fortsätta idag men Malte och Robin fick feeling att baka tårta istället.

I somras hade vi en vision om att göra ett enkelt utekök med grill, kokplattan och murikkan Micke fick när han fyllde. Det blev dessvärre inte av. Micke fixade ett sånt fint avlastningsbord av pallar och stenplattor till mig på Morsdag för ett par år sen.

Jag tänkte att uteköket skulle gå i samma stil. Malte hittade denna fina bild. Så vill jag ha. Det får bli ett vår-projekt. Micke.....Hallå......Fixar du?
 
Micke lyckades ta några fina bilder idag när solen gick upp. Älskar vår allé i alla årstider.
 
Fortsättningen på min pappas tillstånd är så att på vårdplaneringen idag beslutades att han ska få flytta till et korttidsboende i Kinna ett stenkast från hans och fruns hem i Skene. Han kan ju inte prata och han krampar pga tumören som trycker på dessa centran i hjärnan. Han står fortfarande på väntelista till Neurokirurgen på Sahlgrenska för vävnadsprov av tumören innan beslut tas vad som kan göras. Tungt.
 
Fortsättning på ungdom U kommer i nästa inlägg. Vi ska till Unga vuxna, besök nummer två i morgon då U ska träffa en psykolog. Detta är inte något U vill men går med på detta för att komma vidare.
Hans fantastiska kurator från skolan ringde mig idag och ville stämma av hur det går. Jag blir på riktigt rörd och har gråtit en skvätt över denna fantastiska eldsjäl som faktiskt bryr sig. Jag är djupt imponerad och tacksam. Ett starkt och mycket personligt samtal. Det är tack vare henne och den fantastiska läkaren på VC samt min vän C som vi överhuvudtaget har tagit emot den hjälp som finns. Jag är oändligt tacksam och känner stort hopp inför framtiden för U. Hoppas bara vi har samma tur med instans två och tre på unga vuxna. Det är livsavgörande. Instans ett var ju fantastiskt bra så jag är hoppfull. Jag ska hålla mig stark och stabil och kämpa i morgon om så behövs. Jag ska kämpa för det viktigaste jag har om det så är det sista jag gör. Vi måste komma vidare, alldeles för mycket dyrbar tid har redan gått till spillo av väntan.
 
 
Avslutar med en fin bild jag hittade på min foto-app Foap idag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela