evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

4 th of July

Publicerad 2018-07-05 09:38:06 i Allmänt,

 
I går var det 4 th of July. Blir lite tafatt firande utan Amerikanare och i Sverige. Pyntade lite ändå och grillade. som sig bör.
 
 
Den fina flaggbanderollen som Noah köpte åt mig i USA.
 
 
 
 
 
Sushi och jag gillar solen.
 
 
 
 
(null)
 
Micke hade tydligen beställt grilloljor av sin syster som levererades igår.
Söta paket och flaskor med tillhörande spruta så man kan spruta in oljan i köttet. Provade den ena till vår grillning.
 
 
 
 
 
Noah var hos sin läkare förra veckan och pratade då lite om sina problem med sömnstörningen. Inte att han inte kan sova utan att det är omöjligt att ställa om till dagtid. Han går ju och lägger sig på morgonen och sover hela dagen. Han har försökt och dygnat, sova bara några timmar osv men faller hela tiden in i dåligt mönster ändå. Han vill ju komma in i rätt rytm för annars missar han ju massor som vi gör och han vill ju oftast vara med.
Läkaren skrev ut Melatonin, ett naturligt ämne som vår kropp producerar för att vi ska bli trötta.
Han ska ta detta en timme innan han ska lägga sig och ta en timme tidigare varje kväll tills han kommer in i rätt tidsrytm.
Detta är ett läkemedel i Sverige men säljs utomlands som naturläkemedel. Ej beroendeframkallande utan ett naturligt hormon.
 
 
 
 
 
 
Kul när Sverige spelar fotboll och hockey mot Schweiz. Amerika  får lite bekymmer då.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela