evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Doppad igen

Publicerad 2018-07-26 08:18:00 i Allmänt,

 
 
Jodå, jag har badat en gång till. I Söndags när det inte ens var särskilt varmt och rejält mulet. Inte jätteskönt men syrran var med till Lindholmen, hon hade aldrig varit där på sommaren. Då passade jag på att ta ett snabbdopp. Vi hade ju tagit en långpromenad innan.
 
 
 
 
 
 
I Måndags tog jag en semesterdag. Tog med farmor på en shoppingtur till Marieberg. Hon shoppade inneskor och mysdress samt mat och vin. Malte hängde med också.
Hon är ju snart 92 år och man är ju rädd att hon lider av värmen. Hon säger att hon inte gör det men hon flåsade när vi gick och så var hon torr i munnen. Jag lånade en rullstol och köpte en flaska vatten åt henne som hon kunde smutta på. Hon är otroligt tålig och gnäller inte. Jag skulle gå in på apoteket för att köpa resorb åt henne. Vätskeersättning, hon dricker ju på tok för lite.
Det var soprent på hyllan. Helt otroligt, tror folk verkligen dom ska dö av värmen? Det är ju inte krig eller ransonering. För information kan man lätt göra sin egen vätskeersättning om man känner sig uttorkad och inte orkar dricka som normat folk.
 
Det är lika rent på hyllorna i mataffären där dom har bubbelvatten. ???? Har folk inte vatten i kran?
Jag blir så trött.
 
 
Var en sväng i garaget i går för att leta efter en bok, då hittade jag detta konstverk som Malte börjat på. En oljemålning. Jag blev helt tagen av den, jag vill ha den och rama in. Men han sa att den inte var klar än.
 
 
Sen kom min kollega Lasse och fru över för att hämta kräftor. 
 
Vi drack mojito i kvällssolen. Lasse hade med sig några öl i en egengjord kylväska. Påhittig han är :)
Han hade visst provsmakat en klo :)
 
 
 
Malte hade varit i stan hela dagen och träffat kompisar. Han kompis Lotus hade varit i Israel och hade med roliga presenter till Malte. Så himla gulligt.
Bob Marley byxor och cannabis rökelse. Så roligt.
Fina vänner han har.
 
 
 
Dom käkade på Lily´s Burger i Örebro och då var en av ägarna där. Skådisen Joel Kinnaman. Dom fastnade på några bilder i Nerikes Allehanda.
                          
                         
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela