evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kort helg

Publicerad 2018-07-02 11:58:00 i Allmänt,

 
Vacker bild från California
foto: vicentjamesphotography
 
 
 
Jag tror ingen riktigt förstår hur slutkörd jag är. Jag kämpar på och håller god min men är ändå ärlig med att jag
är helt slut. Märker ändå att folk blir förvånade när jag säger att jag inte orkar göra vissa saker. (Gäller ej jobbet, där högpresterar jag somvanligt) När jag sätter gränser och säger ifrån. Märkligt. Måste man lägga sig i fosterställning och sluta jobba för att folk ska förstå att man inte orkar. Jag gör det jag måste, mer blir det tyvärr inte nu.
 
 
Min vän Mark skrev detta:
Den är så sann. Se till att fylla ditt liv med minnen så din film är värd att se när den passerar revy för dina ögon.
 
I Lördags var jag och grabbarna hos mamma för att fira hennes födelsedag. Hon fyllde 78 den 28 Juni.
 

 
Min bror har köpt ett litet hus på andra sidan vägen från sin gård som mamma ska få hyra så hon flyttar dit om en månad. Vi passade på att titta in där.  Jättegulligt hus.
 
 
Just nu är det Holländare som haft huset som sommarstuga. Brorsan har köpt huset möblerat men dom kommer och hämtar lite småsaker innan mamma flyttar in.
Hoppas hoppas dom INTE tar med sina Holländska träskor. Dom vill jag ha.

En annan kul detalj är denna fågelholk.

Brorsan murar i mammas hus och kör hö med familjen. Flitig kille.

Brorsans Place på andra sidan gatan
 
 
Greta och Doris.
 
Här hemma växer det ganska bra förutom i landet där hjortarna mumsar i sig det dom vill ha.
Vattnar i växthuset när Micke är på Gotland och jobbar. Malte och jag skjutsade upp honom till Nynäshamn i Lördags kväll och var inte hemma förrens kl 0200.
Där har det verkligen hänt grejer sen jag var i växthuset sist.
 
 
 
Citronträd
 
 
Gurkor
 
Tomater
 
Chili, paprika och basilika
 
 
 
 Och dill vid garageväggen
 
 
 
 
 
 Massor av vild pepparrot som växer över hela tomten
 
Malte passade på att måla med oljefärger i garaget.
 
Jag har hunnit med att hälsa på farmor några gånger också. I går vi och handlande.
Rätt söt för att snart vara 92 år.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela