evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kamratskap

Publicerad 2018-07-28 09:55:02 i Allmänt,

 
 
I Torsdags var det begravning för Anders, min bror Joacims bror på deras pappas sida.
Jag var inte där men hade i alla fall gjort ett bidrag till cancerfonden i hans namn. Däremot så vill jag gärna skriva några ord om Anders och hylla hans vänner. Han var med i en motorcykelklubb i Rökås, Karlskoga. United MC. Där kan vi prata om gemenskap, kamratskap och kärlek.
Hela klubben åker i kortege från klubben genom Karlskoga till kyrkogården på hans begravningsdag och alla är med på begravningen. Det var fullsmockat i kapellet. Jag är djupt imponerad och berörd av denna kamratskap. Så otroligt fint. Anders var en otroligt snäll och rolig kille, jag är sin himmel.
Anders motorcykel stod uppställd utanför kapellet och hans skinnväst låg på kistan. Personligt och värdigt.
Bilderna har jag fått tillstånd att låna av min kusin Pernilla.
 
 
 
(null)
 
(null)
 
Detta var en film när de rullar in på kyrkogården men jag kunde ej lägga upp den så det blev i bilder.
(null)
 
(null)
Foto: Pernilla Bergquist aka Olga
 
Det här var ett reportage i Karlskoga Tidning men var tyvärr låst.
(null)
Vila i frid fina Anders, du har dom bästa av vänner.
 
(null)
 
På tal om kamratskap så är mina vänner inte heller så tokiga. Min bästis Collan kom med fina presenter bara för jag var kattvakt några dagar. Hur gulligt är inte det?
Hon hade även konkat med sten från Gotland till att dekorera ljuslyktor med.
Kolla in lilla fåret från Gotland. Så gullig. Den får stå på stenarna i ljuslyktan. Likadant som Collan hade gjort.
 
 
 Glaset var ju också jättegulligt. Drack lite vitt vin i det i kvällssolen.
 
 
(null)

 
 
Sen fick jag sällskap till kvällsdoppet på Lindholmen av självaste Collan och då hänger ju även Noah med som älskar att hänga med henne. J och F var också med.
Otroligt mysig kväll.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





(null)

(null)

Och i Torsdags cyklade Malte och jag ner till våran badvik för ett dopp. Supervarmt i vattnet. 
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela