evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

6 Juni 2018

Publicerad 2018-06-07 15:46:32 i Allmänt,

Sveriges Nationaldag 6 Juni 2018.
Dagen då min pappa somnade in. 
Farmor och jag hade bestämt att vi skulle åka ner och ta farväl av honom i Borås den 6:e Juni.
Klockan 00:30 somnade han in och de ringde mig en kvart senare. Vi hann inte åka, inte för att det hade gjort någon skillnad för pappa. Han var ej vid medvetande och jag ville egentligen inte åka utan ville minnas honom som han var. Jag tänkte åka för farmors skull. 


 
Samma morgon hörde jag en version av Abbas Eagle på tv. Så fin, så nu tänker jag på den låten hela tiden när jag tänker på pappas bortgång.
 
Se länken nedan:
 
https://youtu.be/qdoSy4ROZpg
 
Så här fin var himlen i går när du for.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
Älskade fina pappa Kent. Nu har du fått ro.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
Så här ser det bergis ut i himlen nu. Farfar och pappa snackar över en öl. En röker pipa och den andre en cigarett. Världens snällaste människor är äntligen tillsammans igen. Båda gick för tidigt pga cancer. En 75 år gammal och den andre 71 år. Vila i frid kära pappa...tills vi ses igen.
Jag älskar dig!
(null)
 
Vackra pioner. Jag tog med en stor bukett till farmor. Vi åt jordgubbar och pratade med pappa. Det gick lika bra det. Jag tror han hörde oss lika väl som om vi hade varit hos honom.
(null)
 
Även de ljusrosa pionerna är på gång.
(null)
 
I morgon ska jag ta tag i det praktiska. Ringa hans fru och se om han har något skrivet och hur vi ska göra med begravning osv.
Tråkigt men nödvändigt.



 
Malte har idag skolavslutning och i Tisdags hade Karro och Rudbeck den årliga tävlingen krampen.
Karro vann och Malte var nöjd.
(null)
 
(null)
 
Han bakade veganska bullar och tog med till fikat i skolan, så alla kunde äta. 

(null)

(null)

Noah har äntligen fått tagit av plastbandaget från sina tatueringar och är mer än nöjd.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Fick ett litet besök av grannen i går, han hamnade under rabarberbusken i skuggan.
(null)
 
(null)
 
Fick den här bilden av en kollega efter att jag gått hem en dag. Mitt kontor och någon nallar i godispåsen.
 
(null)
 
Dagen efter såg det ut så här när jag kom...
(null)
 
Mina kära vänner Vincents i Cali fick ju lite svenskt godis, Sverige-handdukar och annat krafs från Sverige som jag skickade med Noah. Fick bilder från Mark häromdagen. Kul.
(null)
 
(null)
 
(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela