evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Studenter

Publicerad 2018-06-11 10:40:53 i Allmänt,

Vi har firat två studenter i helgen. Våra grannar Tomas och Emelie.
Tomas firade vi i Fredags.
(null)
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 
 
(null)

Och Emelie i Lördags......
 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 
(null)
 
(null)

 
 
 
 
 
(null)
 
(null)
 
Bröderna Balstedt
(null)

Båda kalasen avslutades med kubb
 
 
(null)

Tomas, Emelie och Noah är lika gamla och vi flyttade in på gården samma år. De har gått i samma klass från förskoleklass till 4.e klass men följts åt genom åren vid alla våra sammankomster.
Det är med lite sorg i hjärtat vi inte får fira Noahs student. Han slutförde bara två år och var sen sjukskriven hela trean. Inget han valt och inget han heller sörjer. Han har inte för avsikt att fortsätta skolan just nu heller.
Han är ju just nu i USA men kommer hem i morgon efter tre veckor.
Det enda han vill är ju att flytta till USA och jobba där. Vi får undersöka dom möjligheterna nu när han kommer hem. Det är inte helt lätt att veta hur man går tillväga.
Här kommer några bilder från slutspurten av hans resa.
 
 

Sista dagarna i Fresno
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)

Nu är han överlämnad till Vincents i Bay area igen. Härliga Mark!
 
 
 
Musik festival i Novato
(null)
 
För övrigt här hemma så är det ju fokus på pappas bortgång. Ringde hans fru i går för att planera inför begravningen. Hon har inte kontaktat mig och jag behövde ett par dagar att få sörja innan jag ville ringa henne.
Vi har ingen bra kontakt och jag är inte alls förtjust i henne men i sådana här fall måste man ju samtala.
Det gick inte så bra. Hon hade redan fixat allt med begravning, datum och plats och annons.
Är detta ens juridiskt korrekt? Jag blev helt ställd. Jag vill inte att han ska begravas i Marks kommun. Hans familj vill att han begravs i Almby kyrka i Örebro, dessutom är jag säker på att han skrivit ner sina önskningar. Hon sa helt klart nej när jag frågade om det fanns något skrivet.
Jag vill absolut inte vara otrevlig eller hålla på att bestämma men nog trodde jag detta var något de närmaste diskuterade och kom överens om.
Jag har ringt begravningsbyrån nu och väntar på att den som har hand om pappas begravning ska ringa upp mig. Jag måste få svar på frågor och se vad jag kan påverka.
Känner mig så ledsen och överkörd. Jag vet att frun inte gjort detta av elakhet men det hör väl ändå till normalt vett att man ringer sin makes barn.
Fortsättning följer.......
 
 
Avslutar med några härliga pioner från  trädgården
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela