evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Läkarbesök

Publicerad 2018-03-01 18:16:00 i Allmänt,


Tänk så skönt när man var en liten flicka...längtar så att få släppa ut henne igen, vara mitt vanliga, tokiga jag.
Inte behöva vara så vuxen med ansvar för alla och så oändligt trött.
Längtar ofta efter när grabbarna var små, när det var så lätt att bara vända på något jobbigt. Titta på en mysig film ihop, bygga med lego eller åka på en utflykt med fika. Vill fly tillbaks till den tiden.
Jag är stark men så oändligt trött och utmattad. Jag har inget annat val än att vara stark, andra behöver mig.
 
 
 

Läkarbesöket på Unga vuxna var inte någon positiv upplevelse. Läkaren var kunnig om mediciner och ändrade på U:s medicinering. Trappa ner med den gamla medicinen en vecka för att sedan smyga igång med en annan som är verksam på fler områden. Trist bara att de inte gör en utredning först ifall det finns en diagnos, då behöver ju U behandlas utifrån det.
Läkaren var dåligt påläst och lite för gå-på-ig för att jobba inom psykiatrin. Hon vet ju att det är trasiga känsliga människor som kommer dit, då tycker jag nog att man kan ha en mjukare approach. Jag blev irriterad och fick försvara både U och läkaren på VC i vissa ämnen. Hon menade nog inget illa men var väldigt klumpig. Hon minimaliserade inte U:s tillstånd men pushade för mycket på framtiden som är jättestressande för U att tänka på. Sådant kan lätt utlösa ångest vilket hon borde veta.
Tack och lov är det ju inte henne utan Psykologen som ska hålla i den neuropsykologiska utredningen. Psykologen var helt annorlunda i sitt sätt så henne har vi stort förtroende för.
Sånt här tar så oändligt mycket energi. Energi som jag inte har.
Förhoppningsvis kan nya medicinen hjälpa U att komma igång med livet, att orka planera och göra saker utan att bli stressad. Börja leva och komma ut. Det är vad vi hoppas på. U vill så mycket men orkar inte.
 
 
 
 
 
Hittade lite roliga citat på smycken från Smolk igen. Inga vackra smycken men citaten är bra. Mitt favoritcitat
"Thats what I do, I drink and I know things" fanns med.
 
 
I veckan har vi firat av ytterligare en kollega som gick i pension idag.
Vår förra pensionär kom också upp till jobbet och var med på firandet. Ett härligt återseende, hon var så fräsch. Pensionen hade gjort henne gott.
 
 
Smörgåstårtor och bubbel.

(null)
 
(null)
 
(null)
 
Presenter till pensionären som även fick sin älskade skrivmaskin som nu också fick gå i pension.
(null)
 
Glad pensionär efter ha jobbat över 40 år i företaget. (Sen hon var 16 år)
(null)
 
(null)
 

Efter jobbet åt vi på Fratellis med kollegorna.
(null)
 
(null)
 
Melodifestivalen.....ja, vad ska man säga?
Jag tycker Markus Larsson (Aftonbladet) sammanfattade det riktigt bra.
 
 
 
(null)
 
(null)
Min syster meddelade häromdagen att jag kanske inte får följa med på finalen, att dom bara får en VIP biljett var i år. På riktigt så gör det ingenting. Det är visserligen jättefestligt men jag är inte i form och skiten är ju urdåligt i år. Hon skulle göra vad hon kunde för att jag skulle få följa med men jag tror nog jag avstår ändå. Orkar inte.
Vi får se....
 
 
Tror jag stannar hemma och snickrar mig en stol istället.....
 
(null)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela