evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Åska och blixt nedslag och långhelg

Publicerad 2018-05-12 11:02:43 i Allmänt,

I Onsdags hade Malte sina kompisar här på en sleep over. Dom gjorde pizza och spelade spel och kollade på film. Härligt med massa ungdomar i huset.
 
Malte drog iväg med fyrhjulingen och hämtade Robin vid bussen. Hon kom lite senare.
 
 
På morgonen åt dom frukost i trädgården. Jag fick smygta bilder hela tiden för att inte vara jobbig :)
 

På torsdagen var det ju Kristi himmel färds dag = ledig dag. Tyvärr blev jag sjuk. Ont i halsen, snorig, hostig och magen pajade totalt. Lyxade ändå till det med en alkoholfri Mojito. Ungdomarna hade gjort pina coladas.
 
Jag tog semester på Fredagen eftersom det var en klämdag. Hade tusen saker jag ville göra men jag var helt däckad. Ingen ork alls.
 
 
Vi har ett paradis äppleträd vid garaget som vi sågade ner för några år sen. Inte för det hade dött som plommonträdet utan för det var i vägen eller nåt. Nu har det växt upp igen och blommar så fint.
 
 
Även äppleträden i trädgården är på gång med blommning...
 
Häggen är i full blom och doftar ljuvligt...
 
Det här fina trädet växer vid magasinet och genom golvet.
 
 
Pelargonerna är på gång i lådorna som ska upp under fönstren så småningom.
 
Ett av dom övervintrade olivträden.
(null)

Började rensa lite i landet där jag ska så blomfrön och där myntan växer. Jag har verkligen ingen ork, det är så frustrerande. När jag äntligen blir bättre i astman så kommer en förkylning som däckar mig. Det är inte rättvist. Jag avskyr att vara orkeslös, jag blir så rastlös.
Varje höst plockar jag av frön från blommorna när dom vissnat och varje vår hittar jag dom inte. Var fan gör jag av dom, har letat överallt.
Jag blir så trött på mig själv.




(null)
Bild: SMHI 

I går blev det ett riktigt jäkla åsk/blixt väder i två omgångar. Försa gången slog det ner i ledningarna i vårt hus. Det small till ordentligt i lampkontakten i taket i matrummet. Det blixtrade till och luktade bränt och all ström gick.
Noah stod i det rummet och jag satt intill honom i vardagsrummet. Detta har hänt vid ett tillfälle tidigare när en kontakt till en trådlös telefon skjöt ut ur kontakten och klövs på mitten. Då blixtrade det också ur kontakten. Riktigt otäckt. Huvudströmbrytaren fick återställas och en propp fick bytas sen kom strömmen igång igen. Tyvärr pajade modemet så vi åkte ut till Telia i Marieberg och fick ett nytt. Dock funkade detta inte ändå. Efter samtal med supporten så fick vi fel anmäla ledningarna. Så det fick bli en ny tur till Telia idag då vi fick ett mobilt bredband så länge. Naturligtvis var Micke borta i helgen så vi fick rådda med detta tråkiga själva och trots jag var sjuk. Men nu är det tillfälligt löst.

Kontakten det slog ner i.
(null)

 
Tv:n funkade inte heller då allt går på internet så vi kollade på Top Gun. Fick dock stänga av och ta en paus när åskvädret kom tillbaka.
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela