evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Gitarr och sommarjobb

Publicerad 2018-05-23 17:21:23 i Allmänt,

Vad skönt det är att man kan vara ute lite när man kommer hem efter jobbet. Det är så sköna kvällar nu när det äntligen har kommit lite värme.
Så vackert det är med smörblommorna på ängarna.
 
 
 
 
 
 
 
Hjortarna trivs också. När jag kom ut på trappen efter middagen så stod hela flocken i trädgården vid landet och kollade hur mycket det jag sått kommit upp.
Dom rasslade snabbt ut på gärdet för dom visste att jag skulle skälla på dom. Dom ska ge fasen i min sådd.
 
Malte köpte en ny gitarr igår för pengar han sparat från sin lön från sommarjobbet förra året.
En stålsträngad Fender Sonoran. Jag tror även han köpte en bas när han fick sin lön.
 
 
 
 
Nu har han fått sommarjobb igen. Ett riktigt bra jobb på Örebro Slott/Turistbyrån. Arbetsuppgifter som bla guide. Han är helnöjd.
 
I går gjorde vi kycklingsallad. Glömde fota innan vi tog mat så det blev en bild efter tagning.
 
Hade i gullig Ank-pasta. Glutenfri majspasta. Vi har inga problem med gluten, köpte dom bara för dom var så söta. Smakade som vanlig pasta. Köpt på Willys
 
 
 
I dag orkade vi inte laga mat så vi köpte med och åt MC Donalds ute när vi kom hem.
 

I förra inlägget hade jag lagt ut en bild på korvsallad. När jag har recept brukar jag ju lägga till dom. Jag är ju inget matbloggare och lagar helst inte mat alls. Gör det mest för att jag måste och har oftast inga recept. Slänger ofta bara ihop nåt. Nu hade jag ett recept men missade det denna gången. Då fick jag frågan om recept så det kommer här.
 
Jag hade även i rädisor och dill. Och blandade tjock grillkorv och kryddkorv.
 
Enligt Collan var det idag 10 år sen vi åkte till Paris hon och jag. Otroligt att tiden går så fort. Vi hade så himla roligt i Paris, verkligen ett minne för livet. Vi skrattar åt vissa händelser från Paris än i dag.
(null)


Victoria är snäll och uppdaterar mig med bilder från Fresno. Shopping på Target och Noah ser så glad ut, köper flingor åt Malte.
 
 
 
 

(null)

Fotograf: Victoria


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela