evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Hej Pappa

Publicerad 2018-05-30 20:50:00 i Allmänt,

 
Hej Pappa!
Min pappa Kent-Erik Bragner fd Forsberg född 1946-09-13. Fredagen den 13:e.
En otursdag men din turdag. Du har inte haft så mycket tur med hälsan i livet, du har haft det mesta i sjukdomsväg och brutit de flesta ben som går att bryta flera gånger. Du har lurat döden många gånger men överlevt mot alla odds. Jag skrev om dig i Januari 2018, ni kan läsa det inlägget om ni vill. Då fick du din dödsdom att du inte kommer överleva. En elakartad tumör i hjärnan som inte går att operera och du sa direkt ifrån dig strålning. Den växer och trycker så du får epileptiska anfall och afasi. Du har hållt dig kvar i ett halvår men nu håller din låga på att brinna ut.
I går åkte du in med epileptiska anfall som inte går att häva, du är inte längre vid medvetande utan ligger med morfinpump på en palliativ avdelning på Borås sjukhus. Du är på en avdelning som är för vård i livets slutskede.
Jag vet inte om du lever tills i morgon.
Jag fick samtalet i dag från avdelningen och pratade med en jättegullig sköterska.
Jag är hemma nu och försöker smälta detta och tänka hur jag ska göra. Om du fortfarande lever i morgon, ska jag åka ner till dig och ta farväl? Eller ska jag minnas dig som du var när jag sist såg dig? Du kommer troligtvis inte ens veta att jag är där. Ska jag ta med din mamma som år 92 år och låta henne se dig?
Sköterskan sa att vi inte behövde åka för din skull för du är inte vid medvetande men vet vi det? Du har din fru hos dig, du är inte ensam.  Vill vi åka för vår skull för att ta farväl om vi ens hinner eller ska vi ta farväl på vårt sätt? Jag måste få sova nu och prata med min farmor i morgonbitti. Är det försent så är det så.
Vi får ta beslut i morgon.
Älskade pappa, du kan släppa taget och gå till vägs ände. Där väntar farfar, din pappa. Ni kan spela kort och ta en öl tills vi kommer efter .
Jag älskar dig och dina barnbarn älskar dig. Det bandet ni har är obetalbart, så mycket kärlek. Fast vi inte setts så mycket så är blodsbandet starkt.
Tack för att du är min pappa och mina barns morfar.
Sist jag pratade med dig var på min födelsedag när du fick hjälp att ringa. Du kunde knappt prata men fick fram det du behövde. Tack för det samtalet pappa, det betydde allt för mig.
 
Just nu är jag så ledsen att jag inte kan skriva mer.
Jag delar lite bilder, så mycket roligt vi haft trots att jag aldrig bott hos dig eller bott ens i närheten av varann.
Vi fick även en underbar resa till USA tillsammans.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela