evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

May the 4th

Publicerad 2018-05-04 19:08:00 i Allmänt,

 
I dag är det internationella Star Wars dagen. May the 4th.
May the 4th be with you!
Happy Star Wars day!
 
 
 
I Onsdags kväll var vi på kalas hos Collan som fyllde år. 51 år enligt hennes moster men vi är lika gamla så jag är ganska säker på att hon blev 49 år.
 
Hur fint är inte detta foto på henne och Nils som hon har inramat. Lika söta båda två.
 
Födelsedagsbarnet med sina paket från oss.

Ballongen har fått en ny ägare.
 
 
Hon hade bakat så mycket gott och hade lika fin randig tårta som Malte. Korv och bröd mumsade vi på också.
Alltid så mysigt hos Collan.
 
 
 
Det blev en rolig kväll som vanligt i dessas sällskap, mycket roliga historier ur livet och roliga klipp på mobilen som alla ville se.
 
 
 
Våra älskade ungdomar hade djupa samtal och hängde i samma schäslong.
Söner och Gudsöner, en enorm rikedom.

Jag uppskattar verkligen dessa verkliga, genuina människor. De som kan fråga även ungdom U om hur det är och hur planerna ser ut och som kan hantera vilket svaret än blir.
Men folk i allmänhet är rädda för att fråga eftersom dom inte kan hantera svaret och undviker därför att prata och fråga U om saker vilket jag tycker är oerhört oförskämt. De frågar andra hur det går i skolan och om de ska jobba osv, men undviker att fråga U.
Så var det inte här viket är så skönt. Dessutom är ju U mycket, mycket bättre, gladare och har framtidsplaner och hopp. De värsta tyngderna släppte då U kunde koppla bort skolan helt. Då vet man vad det var som utlöste depressionen.
 
I dag har vi haft vår mysiga Fredags frukost på jobbet. Så skönt med en kortvecka. Nästa vecka är du ju ledigt på Torsdag, så det blir kortvecka då med. Det är så skönt eftersom dagarna är så fullspäckade med jobb.
 
Fick en så fin växt av en kollega idag. Kan vara en aloe vera eller något liknande.

Fick dessutom några fler av mina favorit disktrasor som är tvättbara. Irene hade köpt med från Ullared.

Nu tar vi en lugn helg och laddar batterierna efter allt kalasande.
 
Ps. om ni ska ut och resa snart, välj inte detta flygbolag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela