evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Plommonträd och Länstrafiken

Publicerad 2018-05-09 09:57:58 i Allmänt,

 
Vi hade ett plommonträd i trädgården som var jättefint och det blev massor av plommon på det. Sen ett år dog det bara. Helt torrt. Det fick stå några år men tillslut sågade vi ner det.
Det som hände sen är att en gran väkte upp bredvid trädet och har nu skapat ett nytt träd som i år blommar. Det är ganska fantastiskt.
 
 
 
 
 
 
 
Åh så skönt det är nu med lite varm luft så man kan hänga ut tvätten.
Har även planterat ut lite nya blommor och tagit ut olivträd och övriga blommor från garaget.
Kommer bilder på det i nästa inlägg. Glömde fotografera när jag planterade.
 
Micke är nöjd med sitt nya fordon.
 
Mja, jag skulle ju inte köpa några frön....det blev visst några ändå och jag är rädd för att detta inte var sista gången det slank med några frön från blomaffären.
 
Jag tänkte skriva detta inlägg om Länstrafiken i Örebro redan för några månader sen när tappade Malte sin plånbok på bussen. Men jag avstod eftersom det var en engångsgrej och slutade bra tillslut.
Men nu har jag själv åkt buss till och från jobbet några dagar eftersom min bil är på verkstad och jag är inte en av dessa sju som är nöjd.
 
 
 
 
 
För att börja med Maltes historia. Han har ett flertal ggr inte vågat fråga schaufförerna saker eftersom han säger att dom svarar snorkigt. När han tappade plånboken ringde jag direkt och frågade om dom kunde få tag på schauffören eftesom vi visste att den tappats på bussen. Det bemötande jag fick i telefonen var så nervärderande. Damen skrattade åt mig och sa att så gör man minsann inte utan jag fick snällt vänta över helgen och sen ringa hittegods eftersom den avdelningen redan var stängd. Jag frågade artigt om hon kunde be schauffören titta igenom bussen när han stannat och sms:a oss om den hittats så vi slapp spärra kort osv.
Det kunde hon absolut inte för så gick det inte till utan jag fick vänta tills efter helgen blablabla.
Så jävla dålig service. Kan meddela att den kom tillrätta pga att en vänlig schaufför ringde och hade hittat den Tisdagen efter helgen. Ändå otroligt dåligt skött av länstrafiken.
 
Nu till min upplevelse av bussresorna på linge 321/323 mellan Glanshammar och Örebro. Eftersom jag sällan åker buss kan jag inte hur det fungerar utan frågar schauffören om man kan se hur mycket jag har på kortet och hur jag ska lägga det. Man ska tydligen inte samtala med dom för jag blev tillsagd att lägga på kortet sen var det klart. Ja, men kan man se hur mycket det finns på kortet fick jag fråga igen. Då visade han motvilligt. Jag frågade också varför jag inte fick något kvitto för det fick jag dagen innan. Då upplyste han mig snorkigt om att det ärr elektroniskt, man behöver inget kvitto. Jaha..hur fan ska jag kunna veta det när jag fick ett kvitto dagen innan som jag visade på nästa buss jag bytte till.
 
På en hemresa i går hände samma sak med en annan schaufför. Jag hade först åkt från jobbet till konserhuset och där frågade jag om jag kunde betala hela resan hem eftersom det är dyrare ut till oss. Nästa buss fick jag till svar. På nästa buss frågade jag om summan jag betalt i stan dras av automatiskt när jag lägger på kortet på nya bussen. Det är klart nu fick jag till svar. Ja, men fungerar det så frågar jag igen. Ja så funkar det får jag till svar motvilligt och snorkigt. Men vad i hela helvete är det för fel? Får man inte prata eller ställa frågor till schaufförer? Tror dom alla vet hur det funkar att åka buss? Jag blir så jävla sur och tycker länstrafiken får skärpa till sig. Nu förstår jag vad Malte menar med att dom är snorkiga. Riktigt oförskämt att dom kan bete sig så när dom har ett serviceyrke, speciellt mot barn. Skäms! 
 
 
 
 
Avslutar med två fina kort tagna hemma i Esplunda av grannen Hans med hans nya IphoneX.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela