evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Res-förberedelser

Publicerad 2018-05-16 09:25:30 i Allmänt,

 
Nu är det verkligen den vackraste tiden i Sverige. Mellan hägg och syrén, allt blommar och doftar så gott och det är underbart väder.
Äppleträden är ju helt galet vackra nu.
 
 
 
 
 
Vi håller på och stessfixar allt inför Noahs resa till Cali på Fredag. Pass, esta, försäkringar, medicinintyg, mediciner, bokningar, inköp, planering med vänner i Cali och allt annat fix och trix som ska göras. 
 
Hann med en klippning i Arboga för Noah i går efter jobbet också. Han är så glad och upprymd av att få komma iväg nu. Jag är också glad men börjar få separationsångest och gråter en skvätt när känslorna tar över.
Han behöver det här och jag vet att det är det bästa för honom men för mig är han fortfarande min lilla Noah på 9 år. Inte 19.
 
Dessutom smög jag in en begravning i går innan jag åkte hem. Min fd kollega och vän Mai-Liz som jag lärde känna på Brolyckan. Hon och hennes man blev som extraföräldrar åt mig när jag flyttade till Örebro. Hon har gått bort efter en tids sjukdom.
Visste förts inte om jag skulle gå men bestämde mig för att jag ville det för min egen skull och det är jag glad för. Det blev uppskattat av hennes familj också. Blev också ett kärt möte med gamla kollegor från Brolyckan. Mina år på Brolyckan var en fin tid och vi hade så mysigt tillsammans kollegorna och de gamla. Härliga minnen.
Vila i frid fina Mai-Liz. Tills vi ses igen.
 
Jag är fortfarande inte frisk efter helgen men kämpar på trots att jag är klen. Det härliga vädret och all vacker blomning gör att allt går lite lättare.
Ska vara ledig Torsdag och Fredag för att hinna hjälpa Noah i ordning med allt samt skjuts honom till Arlanda.
 
 
Avslutar med ett par vackra kattfötter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela