evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Valborg och 1:a Maj

Publicerad 2018-05-02 16:53:40 i Allmänt,

 
Heja rabarbern...
 
(null)
 
Äntligen börjar det likna lite vår ute.
(null)
 
Micke fick en fin mynta av mamma som vi kan plantera bredvid de andra myntorna. Bra till mojitos.
(null)
 
Kan man plantera Mojitos kanske man kan plantera öl.
 
 
På Valborgsmässoafton hade jag tagit  semester eftersom det var en klämdag. Jag åkte till farmor och putsade alla hennes fönster på alla sidor med min kärcher fönstertvätt som jag fått av mamma. Mycket smidigt. Den kan jag inte använda hemma för vi har så tråkiga fönster.
Sådana här:
 
 
Malte åkte och köpte fiskar för sina presentkort. Svårt att se dom i det färgade vattnet bara.
Här ligger de fyra olika sorterna i sina påsar innan isläpp.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
Sen blev det sedvanligt firade i Rinkaby med kör, fyrverkerier, brasa och grannar.
 
(null)
 
(null)
 
Elden var svårtänd i år och tog sig inte riktigt förens efter 40 minuter hårt jobb.
(null)
 
(null)
 
 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
Efter det var vi inbjudna till grannarna på lite knytis middag. Alltid lika mysigt.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
Första Maj åkte vi till min lillebror Joacim som fyllt 40 för att gratulera. Han ville inte ha något stort kalas utan bara släkten.
 
(null)
 
Så glad han blev när han trodde han skulle få en bh. Men det blev ingen bh utan massor av bidrag till en allé.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Smörgåstårta och tårta.
(null)
 
(null)
 
Malte var inte med för han hade egen bjudning hemma. Han hade bjudit in sina kompisar på lunch.
Men han fick medskick från Åtorp med paket och blomma.
(null)
 
(null)
 
 
 I dag den 2:a Maj fyller min fina vän Collan år. Vi ska dit och gratulera i kväll. 
 
 
Över trettio års vänskap med dessa fina.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Min absoluta favoritbild på Collan. Stort Grattis!
(null)
 
En sak vi har gemensamt är att klä ut oss :) I tid och otid.
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
Paket på väg. Kanske kommer lite bilder från kalset i nästa inlägg.
 
 
 
Det har ju blivit en hel del kalasande sen i Fredags. Syster, bror, son och nu vän. Dessutom lite fest på Valborg hos grannarna. Puh. Hittade en present till mig själv på dollarstore för 30.- Den har jag ställt i ett av mina tre fönster på jobbet. Snabel-a eller alfa-krull som det heter på Norska.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela