evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Alla helgons dag

Publicerad 2018-11-03 18:45:51 i Allmänt,

 
I dag är det alla helgons dag. Det har Malte och jag firat med en varsin Pumpkin spice latte. Sååå gott, Malte gillar inte kaffe så han har chai te i sin.
 
 
 
 
 
(null)
 
(null)
 
Den här stackars vindunken hade ruttnat så den åkte ut. Har även plockat ner alla Halloween saker och packat ner dom.
(null)

Vad händer då? Jo den första trick or treat på åratal knackar på dörren. Söta granntjejen kom. Som tur är har jag massor av halloween godis kvar så det var inga problem. Förresten, det finns alltid godis i det här huset.
(null)

Åkte till min farmor med granris och blommor idag. Jag fixade i ordning på hennes balkong. Slängde gamla blommor, dammsög och pyntade med granris och ljung.
Rosor och fika hade jag med också.
Sen skrev vi på ljuslyktor som jag skulle åka till Almby minneslund med.
 
 
(null)
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Farmor skulle ut på middag med min kusin i kväll. Så festligt och roligt för henne att komma ut lite.
Minneslunden var så fin fast det var ljust när jag var där. Pappa fick en ljung.
(null)
 
(null)

Mormor och Morfars grav i Nora.
(null)

Sen blev det ett ljus hemma i lyktan för minn älskade pappa, farfar, mormor, morfar och farmors särbo Karl-Gustav.
(null)
 
(null)
 
(null)

Ljus i hyllan vid pappas nalle...
(null)

Och i morfars fina ljusstake med lilla ängeln på.
(null)
 
(null)
 
Saknar er mina fina änglar.

Vårt vackra Örebro slott i höstskrud
(null)

Foto: Catrine Andersson

Det här blir min nästa Halloween kostym.
Teskedsgumman
(null)

Malte hittade denna LP på myrorna. 
Min fd svåger Olle är med på låtarna. Både sång, musik och låtskrivare. Hemliga byrån. Kult.
Tyvärr var favoritlåten "Det ska va körv" inte med. Olle sa att den bara fanns på singel.
(null)

(null)

(null)

(null)

Skön stil hon har vår Sushi.
(null)

(null)

Bra tips om du har småbarn som ofta får stickor under skinnet.
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela