evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Julmarknad och Julpynt

Publicerad 2018-11-25 19:12:58 i Allmänt,

I dag var jag på min första julmarknad i år. I ladan i Tjugesta. Malte hängde med. Drack min första glögg. det var gott i kylan. Malte var på en julmarknad i går med kompisarna. Dom var med hem efter skolan i Fredags och sov kvar. 4 stycken + Malte. Jag fick ett recept så jag handlade och dom lagade mat. Så himla duktiga och pyssliga. Världens finaste kompisar har han. Sen åkte alla till julmarknaden på lördag. Jag passade på att åka till farmor och pyssla lite då.
Sen åkte Mlate till två andra kompisar i Glanshammar på filmkväll. Vilken rikedom att ha så många fina vänner.
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Jag köpte någta betongprydnader, granpryndaner och en ljusflaska.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Betongranen och kotten tänkte jag ha ute. Ska vinterpynt lite mer där med lingonris och granris. Har höstpyntet kvar.
(null)
 
 
För mig handlar julen mest om myset och pysslet innan. Så fort julen är slut (Annandagen) vill jag ha bort allt pynt.
Har fått in några granar och har hämtat lite pynt i garaget. Inte allt, men det som ska upp till advent. Jag började sätta upp ljuskransarna i köket och ljusstaken i hallen idag. Hallen fick också en gran. Jag måste smyga i gång lite eftersom jag inte orkar göra allt på en helg. Måste ju hjälpa farmor med hennes fönster nästa helg också.
 
(null)
 
(null)
 
Flera lampor är trasiga i den ena kransen, ska se om jag kan hitta sådana lampor någonstans.
(null)
 
(null)
 
Tjuvkikade lite i påsarna, men har inte packat upp. Älskar många av mina julsaker.
(null)
 
Dessa två matlådepåsar älskar jag. Dom har jag fått av min livscoach och bästis Collan. Dom har hon köpt i England. Otroligt söta.
(null)
 
Min julstrumpa till höger har jag gjort själv. Att ha en bag in box påse i. Men nu fick jag även en i plast av Micke som han beställt. Bara att hälla i vin direkt i strumpan.
(null)
 
Lite fina julmuggar kom fram.
(null)
 
Och dessa stjärnor satt jag upp i hallen på övervåningen i trappen förra året. Har suttit kvar sen dess.
 
(null)
 
 
 
 
Smyger väl fram lite grejer pö om pö i veckan.
 
 
 
(null)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela