evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Förberedelser

Publicerad 2018-10-24 21:39:32 i Allmänt,


Även om jag är helt orkeslös och dras med nån infektion så tycker jag det är lite roligt att hitta vackra pumpor och packa upp mina Halloween prylar. Blir glad av mina saker. Fatta att jag har fem stora lådor och en säck med halloweensaker. Sjukt mycket. Tyvärr tycker jag det är kämpigt att pynta, baka, laga mat och kånka hem varor. Bakar inte massa ruskiga kakor i år utan bakar bara ett par mjuka kakor. Gör heller inga piroger utan det får bli pajer. Måste lära mig att dra ner på det som är jobbigast.
 
Hittade pumpor som jag ska ha till en lykta (Maltes jobb), en pumpavindunk (mitt jobb), soppa och puré till pumpkin spiced latte.
 
(null)

Halloween pasta i min nya vas/burk från farmors matkällare.
(null)

Dessa burkar/vaser är ju sjukt up to date. Kan användas till massor.
(null)
 
(null)

Maria på Jacobssons möbler har en liknande till sina vass strån.
(null)
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)

Har gjort lite glasskärvor till dekoration till kakor och dessertostar.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)

Jello inhandlat till shots, hjärna och sprutor .
(null)

Förra årets jellobuffé. Sprit i en del av det.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Pimpat lite glas och flaskor...
 
(null)
 
Plockat undan tavlor, blommor och ersatt med lite spindelväv och annat.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)

Ska testa lite nytt och göra dessa söta grillkorvar inlindade i pasta.
(null)

Chipsskål....
(null)

Ska absolut inte handla något nytt men köpte några plastmuggar som lyser i mörkret
(null)
 
(null)

Plockat fram lite grejor. Hjärnformen till jello är en favorit från USA
(null)
 
(null)

Mer bilder på förberedelser kommer. Försöker göra lite varje dag.
 
 
 
 
(null)
 
(null)
 

Syster och jag körde ner lite utemöbler och annat krafs till mamma i Söndags, då fick vi kalops till lunch. Alltid gott med mammas mat.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
På riktigt är jag sjukt förbannad på folk som inte använder blinkers. Vägarbeten där det är köer in i en rondell t.ex och folk inte blinkar att dom ska svänga. Vad är det för fel??? Dom står ju också och ska ut ur rondellen nån gång. Jag ska sätta upp en skylt eller stå där med en skylt och mitt arga ansikte. Det borde hjälpa.
Har folk ingen hjärna? Isåfall kan jag göra en ny åt dom med jello och min hjärnform.
(null)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela