evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Handyman

Publicerad 2018-09-06 10:43:00 i Allmänt,

Hej och ursäkta min frånvaro. Har haft en släng av utmattningssyndrom.
Vet ej om det är att jag inte får tillräckligt med syre pga astman eller om jag på riktigt håller på att bli utmattad.
Tycker nog att astman är liiite bättre. Hur som helst, jag kämpar på om än med mindre ork och energi. Märker också att jag glömmer saker och är allmänt disträ. Jag som normalt har kontrollbehov och koll på allt.
(null)
 


(null)

 
I helgen som var så fick jag och Collan agera handyman.
Vi borrade för första gången och det gick utmärkt. Fick upp en gardinstång i hennes sovrum.
Skapligt rakt blev det också med hjälp av ett vattenpass. Ett sånt hade jag heller aldrig använt, men det visste Collan hur det funkade. Vi är för jäkla händiga.
 
(null)
 
 
(null)
 
 
(null)
 
(null)
 
 
Ha,ha...Pippi var en klok tjej med många bra citat.
Vissa va dom finns att köpa på muggar nu.
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 
(null)
 
På tal om muggar så var vi på en kvartersloppis innan borrningen.
Jag köpte inget men Collan hittade lite bra saker. Bl.a denna braiga vinmugg. Hon köpte två för 5.- så jag fick en.Kommer att bli välanvänd.
(null)
 
(null)
 
 
Tanken var att baka lite bröd i helgen. Hittade detta recept på Charlotte Perellis blogg. Hann aldrig baka men gör ett nytt försök nästa helg.
Här är recepet om ni vill prova innan mig.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Bild från Charlottes blogg.
 
 
(null)

(null)

 
(null)
 
Hann få av lite björnbär iallafall. Både till Collan och till en kollega.
(null)
 
Farmor och jag mös lite i Lördags. Jag lagade lunch och åt med henne. Vi tog även en skön promenad och handlade lite.
 
(null)
 
 
(null)
 
 
 

Har öppnat chokladen jag fick av grannen Katarina. Så små och goda.
Hon ville promenera, fika och prata i Söndags men hann inte med det heller. Fattar inte var helgerna tar vägen. Så mycket man vill men inte hinner eller orkar.
 
(null)
 
(null)
 
 
Nya snygga byxor har jag fått ärva av Malte. Kul att vi har samma storlek.
 
(null)
 
En kollega förser oss med frukt på kontoret varje dag. Han har så fina fruktträd.
Vi mumsar på och jobbar dubbelt så bra efter fruktstunderna.
 
Nu kör vi på mot en ny helg och försöker klämma in det som inte hanns förra helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela