evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Poke bowl

Publicerad 2018-09-15 19:47:15 i Allmänt,

I dag har jag gjort Poke bowl.
Det har inget med Pokémon att göra utan är Street food från Hawaii. Poke betyder skära i bitar och uttalas
poh-kay
 

Jag marinerade lax i limejuice, olivolja, japansk soya  sesamfrön och sesamolja.
Kokade ris och hade på en blandning av limejuice, olivolja, japansk soya, koriander och salladslök.
Sen fördelade jag bara ut lax, avocado, polkabeta, alphagroddar, soyabönor, mango, bambuskott, morot, salladslök och koriander. Toppade med sesamfrön.
 
 

Enkelt, fräscht och supergott.
 
Skulle ta en promenad i skogen för att leta efter ljung till en dörrkrans men vår skog är ingen ljungmark och jag orkar inte gå så mycket på grund av andningen. Får väl köpa ljung. Hittade några kantareller istället.

Vi har definitivt haft en skitvecka på jobbet pga omorganisation och uppsägningar som har drabbat oss i Örebro hårt. En av våra bästa har fått gå hem. Alla är i chock och vi är så ledsna och besvikna. Vi har protesterat, skrivit mail och gjort vad vi kan. Avslutade veckan med lunch på svampen med alla kollegor, vi är som en familj och håller i hop som syskon. Älskar mina kollegor och när någon stör vår familj då blir vi inte roliga att tas med.
 Hissfoto: S. Fahlander 
 
Obehagligt med så hög höjd, jag blir alldeles yr. Åksjuk.
 
Tårta fick avsluta skitveckan på jobbet. Många tårar har det blivit, nästan alla har gråtit. Vi har pratat, fikat, gråtit och berättat vad vi tycker om varann. Terapi på hög nivå.

Min älskade kollega som fick lämna oss har jobbat 31 år i företaget och är vår trygghet, mentor och pappa som håller ordning på allt och alla. Omtyckt av alla. Ingen förstår beslutet.
Jag köpte en gravöl till honom. Vi ska såklart tacka av honom senare med presenter och middag.
 
Ytterligare en kollega försökte muntra upp mig med en morgonbulle på tangentbordet när jag kom i Fredags. Vilka änglar.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela