evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Esplunda

Publicerad 2017-08-06 11:38:00 i Allmänt,

 
Lördagspromenaden blev på 5,2 km. Det är rogivande att fotografera lite under promenaden. Det är ju så fint i Esplunda.
 
 
 
 
Vårt hus i slutet av gärdet
 
 
 
 
 
 
Jag tror detta är en gammal smedja.

Vårt grannhus är nu ledigt för uthyrning. Det är ett helt underbart hus från 1700 talet i herrgårdsmiljö,
jag skulle gärna vilja bo där om det var ett rum till. Vill ni ha mig som närmsta granne kan du klicka på länken för mer information och inomhusbilder.
 
 
https://www.blocket.se/orebro/Lantligt_hus_10_minuter_fr_centrala_Orebro_74128500.htm?ca=8&w=1
 
 
 
 
Jag lånade ett par kvistar av denna vackra tistel.

Efter promenaden gjorde jag en stärkande smoothie av både grönsaker och frukt. Grönkål och spenat från eget land.
 
 
 
 

Passade på att plantera om alla inne blommor innan regnet kom.
 
Passade även på att plantera några sticklingar jag tagit av andra växter som nu fått rötter.
Det brukar bara vara att ta en kvist och sätta i vatten så blir det rötter. Frågan är om det funkar på dessa elefantöra eller om dom heter elefantfot?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela