evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

1:a advent

Publicerad 2017-12-03 09:43:36 i Allmänt,

(null)


Glögghörnan är på plats, det viktigaste med första advent. Flaskorna är pimpade och nötter skållade. För övrigt så tycker jag att detta med ljusstakar med fyra ljus har gjort sitt i mitt hushåll. Jag har aldrig gillat dessa ljusstakar. När jag bodde hemma hade vi en klassisk med mossa och mamma lät ljusen brinna i otakt vilket en ocd människa som jag ogillar starkt.  Ska man ha en sån stake ska ju det första ljuset alltid brunnit längst, måste man byta ut ett ljus flyttar man ju ordningen så det blir rätt. Men inte i mitt föräldrahem. Tror detta satt sina spår varför jag ogillar dessa stakar. Jag har privat alla former av stakar, blockljus var ju ok men gillar ändå inte dessa svårplacerade saker. Har ju massor av ljus ändå.
 
Veckan har varit jobbig för mig därför har jag inte orkat/hunnit skriva här. Ibland kommer livet ifatt och man blir orkeslös. Det är extremt mycket på jobbet så all energi går åt dit så när jag kommer hem vill jag bara sova. Känns lite bättre nu. Fredagen på jobbet började så mysigt. Vi har ju Fredagsfrukost gemensamt som vi dukar upp. I Fredags blev vi överraskade av kollegan Jens som ordnat med en rolig musikquiz till frukosten. Vilken höjdare och härlig start på Fredagen. Det var mycket uppskattat. Alltså vilka fantastiska kollegor jag har, vilket gäng och vilken kunskap, erfarenhet, klokhet och humor de sitter inne med. Jag är så otroligt lyckligt lottat som hamnat bland dessa otroliga människor.
 
Annars på hemmafronten så började gårdagen med tomtegröt.
Katterna öppnade kalendern som dom båda är helt galna i. Den kan jag inte ha framme för dom vill öppna hela tiden. Den luktar tydligen väldigt gott. Läste att det var kattmynta i så det förklarar väl saken. Köpte bara en så jag tänkte dom skulle öppna varannan dag. Dom hade behövt varsin, men tyvärr är dom slut i affären.

(null)

(null)

Sen har jag satt upp stjärnor i fönster och även i hallen på övervåningen. Ovanför trappen. Hittade några jag inte använder och hängde dom i olika längder.
(null)

(null)

(null)

Och i andra hörnet hamnade en svart, kanske borde fixa en till mindre.
(null)

  (null)

 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Granen på trappen fick några lampor också.
 
Hyacinterna har slagit ut och doftar så gott.

(null)

Grannarna kom över på kvällen och ungdomarna lyssnade på julmusik, drack glögg och bakade pepparkakor.
 Malte gjorde Elvis av en Amerika-form
(null)

(null)


(null)


Här kommer ett par juliga recept jag ska prova.

 Skumtomte pannacotta 
(null)

(null)
(null)


Om man inte vill ha en riktig gran kan man ju skaffa en kul-gran
(null)

(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela