evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Gran

Publicerad 2017-12-10 07:44:32 i Allmänt,

Sådärja, nu är granen på plats. Julen är bäst innan julen- In med granen tidigt. ut med granen tidigt,
Malte och Micke fixade detta galant,
Och nu sitter jag här i morgonens tystnad, det är mörkt ute och endast granen lyser när jag dricker morgonkaffet.
Piff och Puff är såklart på plats i granen.
 
 
 
Vi fick lite spontanbesök av min kompis Tomas i går precis när granen var klar. Det är min kompis Victorias bror, hon som bor i Usa. Lustigt nog har jag inte lärt känna dom via varann utan i helt olika sammanhang. Hur som helst, vi drack lite glögg och åt hamburgare och ventilerade om livet. Alltid lika trevligt. Tyvärr glömde jag ta nån bild men vi pratade mycket och kameror och foton eftersom han är fotograf och Malte är så intresserad av att köpa en bra systemkamera.
Jag har äntligen fått lite julklapps inköp gjort i veckan. Skönt att äntligen ha börjat, jag brukar vara ute i god tid men i år går ju allt på halvfart.
Vi hade lite roligt på jobbet i Fredags. Vi är överhopade med jobb och alla är stressade men det finns ändå utrymme för skoj och bus. Vi har fått en heltäckningsmatta till vår soffhörna i lunchrummet, då passade vi på att göra om den till en yogahörna och skicka en bild till vår kollega som är på semester. Han är husansvarig så han sliter väl sitt hår nu när han ser vad vi gjort. Stort grattis till min fina kollega Lotta som blev fast anställd efter sin provanställning, hon var så hjärtligt glad i Fredags. Vi är så glada att få ha dig kvar-
 
(null)

Sen gick vi över gatan till den nya anläggningen som är padelcenter och restaurang. Bankomat. Där kan man spela padeltennis vilket några kollegor redan testat. Lunchrestaurangen var toppenfin med god mat och fin sallads buffé.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)

En av delägarna är formel1 föraren Marcus Eriksson. Jag är ju så ointresserad av sport så jag hade ingen susning om detta men mina kollegor blev väldigt glada och tog bild med honom. Så söta dom är mina fina kollegor.
(null)
 
(null)
 

Lite udda bilder från Maltes och min shoppingtur.
Tyckte tops i olika färger gjorde sig estetiskt i denna korg.
(null)

Pepparkaks dammsugare från Ica Maxi. Supergoda. Vi köpte med sådana hem. Som att äta pepparkaksdeg.
(null)

Jultårtorna var också fina.
(null)
 
Inhandlade julpapper, tags och papperssnören och fyllde på i paketinslagningspåsen. 
(null)

Söta servetter och polkakäppar
(null)

Det ska visst bakas mer. Köpte pepparkaksdeg och tillbehör. Malte ska göra ett hus på fri hand.
(null)

Kolla in supersöta pappret med VW bubblor med gran på taket. Från Nille, likaså servetterna.
(null)

Måste även dela med mig av denna fina gran som min Instagram-vän och gymnasiekompis Maria gjort. Hon är så himla duktig och pysslig. Hade jag tid skulle jag göra en likadan.
(null)
 
 
I kväll blir det O Helga natt på Stortorget för att få till lite mer julstämning, innan dess en tur till farmor.

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela