evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Julfirande med familjen

Publicerad 2017-12-25 15:50:05 i Allmänt,


 
Dukningen med de nya servetterna, stjärnanis, snöre och grankvistar blev jättebra. Även flaskorna med grankvist och ljushållare blev fina. Tyvärr hade jag bara två olika färger på hållarna.
(null)
 
 
(null)
 
(null)

Syster Lisa stod för maten den 23:e. Det blev trerätters med jordärtskockssoppa med kammusslor, revbensspjäll med apelsin/ingefärasås och potatis/palsternacka stomp. Efterrätt var någon slags panacotta. Allt mycket gott och det bästa var att jag slapp planera.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)

Jag gjorde snöbollar tillslut och även kola.
(null)

På kvällen dagen innan Julafton fick jag en julklapp som Noah hittat på Amazone  från familjen. Fint inslaget av Noah. Jag blev så otroligt glad och rörd. Muggarna ska få vara framme året om på bästa platsen i vitrinskåpet. Vilken genomtänkt och kärleksfull gåva. Jag har inte ord. 
(null)

Det var den bästa julklappen ever. Älg-eggnog-muggarna från min favorit julfilm. Ett päron till farsa firar jul eller som originalet heter: National Lampoons Christmas vacation.
 
(null)
 
(null)
 
(null)

Helt underbara.

 Receptet på äkta Amerikansk eggnog

(null)

Lisa hade med några paket som vi öppnade.
(null)

Så söta julpåsar. Såg ut som tomteljusen i Musses Jul med Piff och Puff.
(null)

Dom fina fjädergranarna fick jag av Lisa.
(null)
 
(null)
Vi spelade spel och tittade på film och drack eggnog i de nya muggarna.
På Julafton åkte Lisa till Olle så då var det bara mamma kvar. Jag fick en fin gammal spira till grantoppen av henne.

Tomten kom efter julmaten. Inga bilder av julbordet tyvärr. Gjorde dock revbensspjäll för första gången enligt ett Amerikanskt recept. Det fick högsta betyg av revbensspjälls experten Noah. Han älskar Derry i Usa’s grillade spett så dessa blev succé. Ska lägga ut receptet i nästa inlägg. Superlätt men tog tre timmar.
 

 
(null)
 
 
Katterna tyckte också att det var toppen och öppnade sina paket.
 

16 åringen fick lego så han var sysselsatt resten av kvällen. Han älskar ju VW bussar och bubblor.
(null)
 
 
 
 
(null)
 
 
Den blev jättefin och hade underbar inredning.
En kul kokbok från Harry Potter...
En målarbok med svärord.
En ritplatta, akvarellfärger, pengar och massa roliga saker.
Noah hade köpt ett tatuerings kit från Usa till Malte. Det är inte permanent utan man ritar med ink och det sitter i ca 14 dagar.
 
 

Noah bla fick en snygg resväska och lila Adidas skor som han önskat sig. Massor med kläder och pengar.
Malte hade köpt en Yoda bubblehead till Noah.
 
 
(null)

Mamma/mormor fick också lite bra grejor.
 
 
Julfirandet har varit lugnt med de närmsta men gick ändå inte helt smärtfritt då det blev en sjukdoms incident mitt i firandet men vi är ju numera proffs på detta även om det är förfärligt. Vi har ett besök inbokat på en ny instans på USÖ direkt efter nyår så vi är hoppfulla.
I morgon ska vi fira med Mickes föräldrar hos dom i Laxå. (farmor och farfar)
I dag softar vi bara, tvättar alla nya kläder, sätter upp klädställningar i killarnas rum och tittar på film. Vi tänkte även börja lägga pussel men dit har vi inte kommit ännu.
God fortsättning till er alla...det är det enda vi hoppas på.
 
 
 

 

 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela