evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Spring has sprung

Publicerad 2017-03-26 19:45:00 i Allmänt,

Hej, hej, hallå dagboken......

 

Nu är det vår. tyvärr har det blåst lite för mycket för min smak men det är sol och ljummet i luften. Försökte kratta och städa bort lite löv och torra grenar runt buskar men det blåste bara iväg. Fick bort två skottkärror med skräp som egentligen var 5 skottkärror. Skiten blåste iväg.

Tröstade mig med lite vin i solen.

 
 
 

Vill gärna påskpynta nu, har plockar björkris, äppelkvistar och videung, men väntar nog till efter Mickes kalas med att pynta.
Denna påsk-äggs målning tänker jag testa, dock på urblåsta ägg så jag kan spara dom. Det är med karamellfärg.
 
 
 
 

Som sagt, Micke fyller 50 år på Tisdag. Otroligt, jag var med och firade hans 30 års dag. Då hade vi nyss träffats. Ska försöka hitta lite bilder från då. 20 år sen. Han ska ha lite kalas på Lördag för dom närmsta och sen blir det 200 års kalas på midsommarafton för de 4 granngubbarna som fyllt 50.
Har slagit in lite paket och blåst ballonger. Kan inte visa alla paket då det är lite hemligt. Bilder kommer på innehållet senare.
 
 
 

Vi för-kalasade lite idag med grillat tillsammans med Mickes pappa och fru eftersom hon är i Nice nästa vecka.

Annars så har helgen bjudit på övningskörning båda dagarna, det går framåt.
 
 
 
 
Vi höll på att köra på en hjort som sprang ut bakom hö balarna.
 

Handlat en ananas blomma till Malte. Vi har försökt att gro en själv genom att kapa stjälken från ananasen och stoppa i ett glas med vatten. Då ska den på några dagar gro rötter. Vilket inte har hänt utan stjälken har torkat och dött. Så mysigt att han älskar växter och blommor.
Detta otroligt vackra hus ligger på Maltes flickväns gata. Inklämt mellan två hyreshus.
Det ser ut som ett hus från Harry Potter med vildvuxen trädgård och fantastisk dörr. Vet ej hur baksidan ser ut men det ska jag utforska nästa gång. Jag vill bo där.
 
Nya vårskor till mig. Vans old skool.
 
Hittade så söta påsk och present papper på Ica Maxi.
 
 
Detta ska jag prova framöver. Vill gärna köra en detox några dagar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Satt utanför min  kollegas dörr, han som alltid blir utsatt för pranks. Plåster från transport.
 

Kul lista från Mix megapol
 
 
Malte med ett konstverk för 6-7 år sen. Michael Jackson.

Tack och hej leverpastej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela