evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Alla Helgona helg

Publicerad 2017-11-05 19:19:58 i Allmänt,

 
Jag tänker på och pratar med mina närmsta som inte längre finns i jordelivet dagligen. Men nu är det alla helgona helg och det ska uppmärksammas lite extra. Jag har idag tänt min morfars ljusstake för dom som lever vidare på andra sidan. Tyvärr har jag inte varit till mormor och morfars grav i Nora i helgen men mamma har varit där och pyntat. Jag får tända ljus för dom härhemma.
Jag och min farmor åkte i väg med ljus till minneslunderna i Almby och Norra kyrkogården i Lördags. Där vilar min farfar och Karl-Gustav som var min farmors särbo.
 
Jag, min kusin och min farfar Karl-Erik

Farfar och jag

Mormor Stina och Morfar Edvin

Mormor, morfar, jag och min brors pappa Per-Olof som också är på andra sidan.

Här är min farmor och mina grabbar med Karl-Gustaf som var farmors särbo. Han har funnits i grabbarnas liv sen dom föddes och de träffade aldrig min farfar. Mormor har dom träffat men inte min morfar.
 
Ett vackert höst fotografi av min gamla gymnasiekompis:  fotograf Maria Simonsson
 
Farmor och jag köpte gott fikabröd på Bullvivan och dom hade mycket roliga bakverk
 
I dag har vi varit och gratulerat brorsans yngsta dotter Alma på 12-års dagen.
 
Fick med lite papper hem som vi beställt av henne.
 
Det här tyckte jag var en strålande bra ide och ska nog införa detta hemma
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela