evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Happy Thanksgiving

Publicerad 2017-11-23 10:56:07 i Allmänt,

 
Det är ett jäkla tjat i Sverige angående black Friday. Det har dom verkligen anammat men ingen verkar förstå att det är Thanksgiving som är anledningen till black Friday. Något prat om Thanksgiving är det inte. Och black week..vad fan är det? Är det något vi Svenskar kommit på för att få sälja mer?
 
Delar denna text igen.
 
Vi tänker i alla fall sedvanligt fira Thanksgiving tillsammans med våra grannar som också tycker om denna tradition. Vi äter middag tillsammans och var och en får säga något de är tacksamma för. Vi pratar, äter och umgås tillsammans en vanlig vardag vilket är ett mysigt avbrott i veckan.
Jag gjorde min kalkon i går kväll samt en pumpapaj till efterrätt.
 
Förra året använde jag en stekpåse men nu har jag köpt en ösare eller vad det heter. Man trycker på pumpen för att få upp spad och sprutar sen spadet över kalkonen. Skitsmidig och bra.

Receptet kommer här.
 
Pumpapajen gjorde jag på pumpapurén jag gjorde tidigare.

Den ska bara pudras med florsocker innan servering samt serveras med vaniljglass och vispgrädde.
Receptet kommer här:
 
Använder en att lägga under kalkonen för dekoration. Den behövs rengöras ordentligt först.
(null)

Kalkon och pumpapaj redo för avfärd.
(null)

ThanksGiving är ju en tid för eftertanke och tacksamhet. Vi turas alltid om att säga en sak man är tacksam för runt matbordet. Vad jag är tacksam för är utan tvekan det stöd vi fått av vänner, familj och kollegor. Vilka otroliga människor vi har omkring oss. Vilken urkraft det finns i vissa människor och vilken tur jag har att så många av dessa finns just i mitt liv.
Thankful and greatful beyond words......

Katarina hade gjort en 4 kg’s kalkon

(null)

(null)

(null)

(null)

Mitt tarotkort jag tog utan att se. Pause... vad är oddsen för det?
(null)

(null)

Pumpapaj, äppelpaj, glass, grädde och pumpkin spice latte
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Mina bordsdamer
(null)

(null)

(null)

(null)







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela