evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kamratskap

Publicerad 2017-11-21 18:10:52 i Allmänt,


(null)

 
Man kan må pyton och ha ett jäkla helsike runt omkring sig men man härdar ut, sträcker på sig och kämpar vidare. Varför? Jo därför att jag har ett nätverk av fantastiska människor i mitt liv. Mina närmsta vänner som varit otroliga även de som bor på andra sidan jorden. Mina otroliga kollegor som gör att dagarna går så lätt och man får skratta. Många av dessa kan man även dela sitt innersta med och de delar tillbaka. Alla har sitt bagage. Man får rår och tips från andras livserfarenheter. Man kan komma till jobbet och känna sig urlakad men man får energi av dessa härliga, öppna, ärliga och kloka människor. Ensam är inte stark. Vi behöver alla varandra, vi ger och vi tar. Man stöttar varandra. Alla är inte starka samtidigt men man ger varandra styrka genom att visa sina svagheter. Jag är så oändligt tacksam för alla fina människor i mitt liv. Tack!
 
 
 
 
På tal om hjärta så har min mamma åkt in för fladder idag igen och konverterats för 12 gången trots operation. Nu kan det bli så att hon får genomgå samma ingrepp igen och täppa till som dom förklarade det. Lite enklare ingrepp men ändå jobbigt att behöva göra om.
 
Och på tal om fantastiska kollegor så har jag min vän Lotta som läst på min blogg om min stjärnfixering och tar med stjärnor som hon tänkte slänga till mig. Stjärnor som förmodligen varit dekoration i någon butik som hon fått. Jag älskar dom och fick massor av inspiration- och kreativitets energi när jag såg dom.
7 stycken stora fina stjärnor i stål, svart och vitt. Så glad och tacksam, fina Lotta!
 

Kalkon är nu inhandlat till Thanksgiving och ligger i kylen och ska tina inför tillagning i morgon.
 
*******************************************************************************************************************************
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela