evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Konferens

Publicerad 2017-10-19 16:17:43 i Allmänt,

 
Började veckan med konferens i Åkersberga i två dagar. En mycket fin anläggning med vacker omgivning.
 
 
Utsikten från mitt rum.
 
Rummet var litet men imponerande välplanerat för en tjej. Brukar alltid ha problem på hotellrum med dålig belysning och inga kontakter vid speglarna.
Här däremot fanns det kontakter och speglar så man kunde se både fram och bak. Genomtänkt...troligtvis en kvinnlig inredare.
 
Innan middagen dag 1 hade vi ett företag som hette More Activities på plats för teamwork i en aktivitet som heter over and out. Riktigt roligt och fysiskt jobbig för oss som var ute och sprang. Men mitt lag, innehöll sjukt tävlingsinriktade människor inklusive mig själv så vi gick och vann överlägset och fick guldmedalj och spettekakor.
 
 
Alltid har jag massor med spettekakor med mig hem på tåget efter våra konferenser. (Vår chef är Skåning.)
Det stannade en tjej innan vi gick på tåget och frågade om vi kom direkt från Skåne när hon såg bagaget. Skåningarna är sjukt stolta över sina spettekakor, med all rätt. Jag älskar dom.
Tågresan hem var ju också en klass för sig själv. Jag skulle gå på toa men ett skåp hade ramlat ut inne på toan som redan var superliten så jag gick vidare i tåget för att leta efter en annan toa. Kom till slutet av tåget och den toan var avstängd så det var bara att häva sig tillbaka till ruta ett. Hålla i skåpet medans toabesöket uträttades. När jag skulle tvätta händerna tog jag hela handen full med tvål, men det kom inget vatten i handfatet. Så jag häver mig ut från toan med tvål i handen och ska tillbaka till min plats för där finns våtservetter. Utanför toan sitter en kollega som sett och hört min utflykt, vi skrattar gott och jag älgar iväg. Två killar sitter längsmed en vägg med fötterna på väggen mitt emot så jag ursäktar mig att jag vill förbi. Helt plötsligt är jag framme vid slutet av tåget. Jag har sprungit förbi min plats där övriga kollegor sitter.
Jag får vända, ursäkta mig igen till killarna. Säger att jag inte hittar hem, handen full med tvål och full i skratt. När jag väl kommer fram till min plats frågade jag om inte mina kollegor sett mig när jag sprang förbi. Det hade dom gjort men ingen sa nåt :) Äntligen på plats kunde jag tvätta av mig tvålen. Man skulle kunna tro att jag var på pickalurven men så var inte fallet :) Skrattade länge åt detta sen somnade jag.
 
Det hade så fina enkla ljusstakar på konferensanläggningen.
Staken i var lös, vi googlade och hittade innerstaken på IKEA för 5.-
Vasen/ytterljuslyktan fanns dock ej men det ska väl gå att hitta nån liknande.
 
 
 
Lite annat skoj......
 
 
 
Ett vinglas jag fått av mina söner en gång. Det är egentligen en karaff och det lilla glaset är ett normalstort vinglas från IKEA.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela