evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Läkarbesök för mig

Publicerad 2018-04-06 20:23:51 i Allmänt,

 
Idag har jag varit på läkarbesök hos min Astma doktor. Världens gulligaste.
Jag är ju så duktig på att inte gnälla mer än här på bloggen. Jag har accepterat att jag har en kronisk sjukdom och tycker inte det är mycket mer att tillägga om det. Men nu bestämde jag mig för att säga som det är och att det fasen inte är bra. Det märkte han iochförsig ändå. Värdena var inte bra, så jag skickades på provtagning för  infektion, vita blodkroppar,ämnesomsättning mm samt att jag fick en remiss till lungröntgen. Jag har redan gjort en lungröntgen som inte visade något, det var visserligen innan jag kom till honom för flera år sen. Han tyckte ändå att jag skulle göra en. Lite förändringar på doseringen i medicinen gjorde han och så ska jag mäta andningen i en pef tills han får mina provsvar.
Åker till röntgen på Måndag morgon innan U:s läkarbesök som är kl 10 på unga vuxna.
 
 Fantastisk härligt att det inte är minusgrader på morgonen längre. Våren är på G.
 
 
Min lilla Malte fixade middagen igår. Vegetariska bönröra , guacamole och tillbehör som han åt på tortillas. Jag åt rörorna endast med nachos. Jättegott och så skönt att slippa den äckliga taco kryddan.
 
 
Stulen bild från Malte:
 
 
Den här kom i brevlådan häromdagen. Ett nytt parti som jag faktiskt tror på. Min granne är aktiv i detta parti här i Örebro och vi var med och skrev på för att dom skulle komma med.
Själv är jag sjukt ointresserad av politik men min granne är klok och jag tycker detta låter ok, tål att tänkas på.
 
 
Vi var hos svärföräldrarna i Måndags och åt mat. Älgstek...mmmm

Vi fick en smart grej av svärfar som köper allt nytt han kan hitta. Detta är en påsförslutare som smälter ihop exempelvis chipspåsar som jag har massor öppna. Genialt.
 
 
Idag har vi svärmor/farmor här när gubbarna är i Lofsdalen och fiskar.
 
  (null)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela