evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Påsk

Publicerad 2018-04-02 09:57:22 i Allmänt,

 
 
 

Ja, då har Påskhelgen gått. Den inföll ju tidigt i år, redan i Mars.
Det har varit full rulle hela helgen. Inledde med att hjälpa min syster flytta på Långfredagen. Det finns ingens grejor jag flyttat runt på så mycket som hennes. Hon flyttar hela tiden.
 
 Nu landade hon i en jättefin lägenhet på väster i Örebro.
Malte har tingat den när hon flyttar nästa gång.
 
 
Stora härliga rum med stora fönster, trägolv och skjutdörrar som försvann in i väggen. Mycket garderober. Dock var köket litet.

I dag är det Måndag och jag har fortfarande ont i kroppen. Naturligtvis var lägenheten på tredje våningen också.
 
 

(null)

Några Påsk-presenter till mina pojkar.
 
Underbara Beatles strumpor till Malte som gillar dom.
 
Jag fick också lite Påskpresenter av fina kollegor. Ett Påskägg saknas på bilden.
 
Bästa Påskägget är det här.
 
 

Påskafton firade vi enligt tradition med våra bästisar. I år struntade vi i Påsk maten och gjorde egen sushi istället. Försökte ändå duka lite påskigt.
 
 
Gjorde Mimosa med påskägg till välkomst-drink.
 
(null)

 
 
Hittade denna 6 år gamla bild på samma gäng på samma plats. Vi pysslade påsk-kycklingar. Dom har vi framme än i dag.
 

Sen fick alla göra sin egen sushi.
 
 
 
 
Collan hade en med fin Påsk-tårta

Efter maten hängde vi i vår solen och grabbarna tog en promenad.

Collan och jag brukar alltid klä ut oss till Påskkärringar. Vi orkade inte i år.
Bild från förra året.
 
 
 
 
 
 
Collan hade i alla fall en fin Tupp-hatt.
 

Vi spelade spel i syskonpar och jag och Collan vann.
 
 
Alltså, dessa killar har växt upp tillsammans och är så otroligt synkade och har samma härliga humor. Dom är väldigt olika allihop men ändå så tighta. Det är musik i mina öron när dom skrattar ihop. Världens finaste killar.

Påskdagen vaknade vi upp och gjorde kaffe i vanlig ordning. Både Micke och jag tyckte kaffet var skitäckligt, smakade salt. Vi tänkte att det var något fel på vattnet. Vi gjorde nytt kaffe men det var lika äckligt. Micke ringde hyresvärden och sa att det var något skumt med vattnet.
Malte och jag drog till Marieberg och sen ner till min farmor. Då fick jag ett sms från Noah. "Var kaffet gott?" Den luringen hade preparerat kaffet med salt och peppar. Han hade tagit ur det mesta av kaffet i burken så han inte skulle förstöra allt kaffe smartisen. Ja det var ju första April i går. Jäkla unge, han är för härlig.

Jag hade gjort en Jansson och köpt en tårta som vi hade med ner till min farmor. Hon blev så glad att få lite lunch sällskap.
Man blir aldrig för gammal för ett påskägg heller.
 
Noah och jag hängde med Collan och grabbarna hos Emil en sväng medans Malte var hos en kompis i Frövi. Så hela Påskdagen gick också.
Det var så fin kvällshimmel i går.

Hittade en ny lunch väska på Marieberg.
 
Och så fick jag min nya kaffemugg levererad.

I dag är det Annandag Påsk och vi ska ner till Mickes föräldrar i Laxå om en stund.
Med andra ord...en Påsk-helg med full rulle.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela