evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Fullspäckad helg

Publicerad 2018-08-19 21:51:58 i Allmänt,

Veckorna bara swishar förbi med jobb, mat, matlådor, skjutsning, hämtning och handling.
Malte gjorde sin sista jobbdag i Lördags. Kungen och drottningens besök var kul men det var mycket säkerhetsfolk och pressfolk.
Bakade några äppelpajer i Fredagskväll, vi har sjukt mycket äpplen i år.
Tog med lite äpplen, blommor, grönsaker, paj och matlådor till farmor i Lördags efter jag skjutsat in Malte till jobbet. Vi löste melodikrysset igen, fikade och gjorde rotmos och städade lite.
 
 
Blommorna jag fick av syrran förra Onsdagen, alltså mer än 10 dagar sen är lika vackra än. Måste bero på min nya loppisvas.
 
 
 
 
Åkte sen till Wadköpings matmarknad där jag mötte upp syster Lisa och min kollega Minna och hennes söta barnbarn Lilli som jag avgudar. Vilken underbar unge, vill också ha en Lilli. Hon säger inte ett pip, knatar på och är så nöjd med allt. Världens sötaste. Hade inte i min vildaste fantasi fattat att matmarknaden var så stor. Massor med god mat att köpa, provsmaka eller äta på plats.
 
 
 
 
 
 
 
 
Wadköping som är de gamla kvarteren i Örebro ligger precis vid svartån.
 
 
 
Roligt att dom även hade lokal öl, köpte några till Micke.
 
 
 
Lisa åt whisky glass och köpte ost.
 
 
 
Jag köpte denna gudomliga cheddar ost. Så god.
 
 
Dagens fynd på loppis rottingfat för 20.-

Ja just det, vi hann ju med en kvartersloppis i Rynninge också. Jag shoppade mitt rottingfat där men mest var det Lilli som fick grejor.
 
 
 
Här låg Nassen utanför ett hus.
 
 
Vindruvor växte utanför tomterna...
 
 
I dag åkte Lisa och jag ut i skogen för att leta blåbär. Det kryllade ju inte direkt av dom men räckte till en paj.
 
 
Det växte ljung så jag tänkte lite på pappa.
 
 
 
 
Lisa besökte vårt växthus för lite skördning. Blev även äpplen och björnbär.
 
 
 
 
Bakade även foccaciabröd eftersom vi skulle få besök av vår California girl till middagen.
 
Innan middagen hann vi ut på en historisk vandring i Glanshammar.
Gravkullarna...
Och mer ljung...pappa var med.
 
Här satt Lasse-Maja fängslad en av många gånger.
 
Pelles Kalkbrott...
 
 
Runstenen i Nasta...

En fullspäckad toppenhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela