evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Get shit done

Publicerad 2018-12-14 15:29:55 i Allmänt,

Såg den här tavlan på Jacobssons möbler tidigare i veckan. Behöver ha en sån på mitt kontor för det är precis vad dagarna handlar om.

Get shit done...och är det nån som kan det så är det jag.

Och på tal om get shit done så ang ungdom U och mitt kämpande för aktivitet och aktivitetsbidrag så har försäkringskassan godkänt ansökan och U kan fortsätta sin planering med Activa. Riktigt skönt efter att läkaren var så negativ till detta. Så bra att jag inte ger mig och dessutom får rätt. Jag är fasen en bra manager.


 
Maltes kompis Robin har skapat en egen web shop där hon säljer sina bilder på print.
Jag beställde några fina julkort och fick en liten extra bild på Sushi. Så fina.
Kika in på hennes instagramsida Robin Illustrations, där finns länk till hennes webbsida.
(null)

 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Jag har ramat in två som jag ska sätta upp.
(null)

(null)

Min egna lilla konstnär Malte har gjort en teckning av min pappa som ung. Väldigt likt och så fint.
(null)

Har köpt en ny stjärna som jag ska försöka få upp. Beställde den på Jotex.com
(null)
 
(null)
 
Lite kottar har jag köpt att ha till dekoration.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Första paketet inslaget. Det är till min yngsta Gudson och ska skickas på posten.
(null)


Julbord med Örebrokontoret i Måndags på vackra Karlslunds Herrgård. Gott och mycket trevligt.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Bra Julbordsregler
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Min kollega Sofia hade lagt ut sin dukning hon gjort på Instagram. Snor denna idé med placeringskort av henne. Tre polkagrisar och lite snöre, så fint.
(null)
 Lussekatter på jobbet  på Lucia.
(null)
 
Pepparkaksbak med världens gulligaste ungdomar i Torsdags. I pyjamas. 
Alla sov dessutom kvar. Härligt med huset fullt.
(null)
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 
Några av konstverken
(null)

Vi köpte gran i Tisdags. Micke och Malte ville ha en kungsgran och dom hade redan paxat en. Jag ville ha en vanlig gran och det fanns massa fina. Vi har haft kungsgran i många år men dom har en förmåga att sluta dricka vatten och torka ihop, barrar inte men ser trist ut. Dessutom luktar dom inte gran. Förrförra året tröttnade jag på den torra granen, slängde ut den ett par dagar innan jul och gick ut i skogen i mörkret och sågade ner en gran med bågfil och kånkade hem. Finare gran har vi aldrig haft. Det började tom slå ut nya skott på den. 
Förra årets kungsgran.
(null)

Min egenfångade gran förrförra året.
(null)

Min granjakt i mörkret
(null)

Skotten på granen när julen var slut för länge sen. Ville inte slänga ut den.
(null)

Hur som helst. Gissa vilken gran som fick följa med hem i Tisdags?
Bilder på det kommer i nästa inlägg. Ska ta in den i morgon.


Hej tomten! Den här kudden önskar jag mig i julklapp. Så jäkla klockren. Collans brorsa såg den i London och fotade.
(null)

Ska bygga mig en stol till våren. Den här ser inte så skön ut, kanske kan göra den lite bakåtlutad.
(null)







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela