evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Julkalas

Publicerad 2018-12-19 10:10:13 i Allmänt,

 
I går kväll hade vi vårt årliga Julfirande med Collan och mina Gudsöner.
Vi var hemma hos Collan som hade så himla julfint och huset fullt av Piff och Puff.
 
 
 
 
 
 
 
Vi gjorde ett enkelt julbord och saffranspannacotta till efterrätt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen blev det julklappsbyte vid granen. 
Collan hade köpt julklappspapper i London som hon slagit in mina julklappar med. Hon trodde hon köpt ett päron till farsa firar jul som är min absoluta favoritfilm.
Hon upptäckte dock lite senare att det inte var han utan Elf. Så himla roligt. Jag älskar pappret.
"Son of a Nutcracker", så jäkla roligt.
 
 
 
Collan fick bl.a en såg....lång historia..men hon hade ingen. Brukarde såga av granfoten med en kniv.
 
Mina paket var dom bästa. Älskar allt, speciellt Starbucks termosmuggen. Använer dessa dagligen.
 
 
 
Burken var också jättefin, kan man ha en liten gran i eller som vinkylare tex
 
 
Och mina fina barn grejer från Primark :)
 
Collan och jag har blivit våra mammor som vi hånat genom åren för dom sparar på fint presentpapper.
Nu gör vi likadant, sparar fina papper. Inte för att återanvända men jag ska nog rama in en bit av Elf-pappret.
 
Collan fick förutom sågen en fin Elf-klänning som jag provade innan inslagningen. Vi kör på det temat.
 
 
 
 
Och fint hårpnynt....jag och Malte har likadant.
 
Ett bra vinglas att stoppa direkt i flaska. Behöver jag säga att jag har en likadan?
(Dessa två grejer är från Netto)
 
 
 
Malte fick också skitsöta grejor från Primark. Bl.a Harry Potter pynt...
 
 
 
 
Collan hade köpt en alldeles bedårande snögubbeklänning i London som jag är jätteavundsjuk på. Tog inget kort på den men ska försöka be om en bild. Så himla fin, dom har verkligen dom bästa Julgrejerna i London.
 
Idag fick jag en jättefin julklapp på jobbet av min fina kollega Minna. Öppnar den på jul.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela