evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Besök två och om-möblering

Publicerad 2018-02-04 19:04:44 i Allmänt,

 
(null)
 
Så är dock inte fallet för mig, jag är helt medveten om att jag håller på att gå under men jag motverkar det så gott det går. Jag känner varningssignaler. Kämpar för mitt liv för att hjälpa de jag älskar. Överlever en dag i taget, planerar inget. Jag tar mig sen.
 
 
My girlfriends. These women have helped restore my sanity and they gladly help me lose it over and over again....!  He,he....

Utan vänner är man ingenting. Dessa två är ett enormt stöd för mig och ungdom U. Och trots att en av dom bor på andra sidan jorden är hon mer involverad än många här hemma. Finns inte ord att beskrivvad jag och U är tacksamma för detta stöd.
 
Besök två hos en psykolog i Onsdags var positivt. När vi satt i väntrummet och såg de olika psykologerna som hämtade sina patienter så höll vi andan. Man ska inte döma men några såg helt likgiltiga och oengagerade ut.
Vi fick en underbar tjej som var helt fantastisk. U fick ju tyvärr dra hela historien igen även om hon var ordentligt påläst av journalerna. Det är otroligt starkt och uttömmande att höra en av dom man äskar mest berätta om sina tankar och sitt innersta. Hjärtat slits itu. Jag är dock oerhört tacksam att U vill att jag är med. Psykologen var oerhört lyhörd och såg och lyssnade sig till vad vi lever i dagligen. Hon var klok och såg exakt vad som är och behöver göras. U lider av en depression som har pågått under flera år men som U trott att man kan fixa själv, tvärt om blir det bara sämre och sämre. Varför  depressionen uppkommit är dock ännu så länge oklart men detta vill dom såklart ta reda på med neuropsykologiska undersökningar och samtal. Detta är oerhört vanligt och har man en trygg uppväxt så skjuts ofta detta på framtiden och blossar ofta upp i tonåren eller senare i livet. Det kan var medfött. Vad hon nu ska göra är att ta upp detta på Tisdag när de har ett team möte så U först och främst får träffa läkarteamet och få rätt medicin för depressionen så att den trycks undan innan de kan börja med utredningen. Den kan ta flera år men U ska kunna leva och fungera normalt med hjälp av medicin under tiden.
Allt U vill är att få leva och fungera igen. Att U fick förtroende för psykologen betyder allt med tanke på motviljan för detta. Jag krävde att få ha henne fortsättningsvis för att slippa bli bollad runt och hon höll helt med.
Otroligt hur man hamnar i försvarsställning och är beredd att slåss och stångas inför varje nytt möte. Hur mycket energi det tar. Nu har vi haft tur att hamna hos underbara människor mesta dels av tiden och att kräva, stångas och kämpa inte behövts. Så skönt att det finns professionella, empatiska läkare, psykologer och kuratorer till dessa ungdomar. Så tacksam för det. U verkar lättad och lite gladare. Ser framtiden som hoppfull och ljus.
Tack!
 
 
I helgen har vi hunnit med att klippa oss på min barndomskompis salong i Arboga.
 

Shoppat lite nya växter.

Trånat efter lite nya växter som dessa underbara Eukalyptus som jag köper varje år men överlever inte att flytta in över vintern.

Hälsat på farmor och möblerat om i Maltes rum och i sovrummet.
Malte provar lite, vi får se hur han trivs såhär.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela